هشدار بایدن به اعمال تحریم‌های سنگین علیه شخص پوتین

پس از این که آمریکا بار‌ها در هفته‌های اخیر تهدید کرده در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین تحریمها ی اقتصادی سختی را علیه مسکو اعمال خواهد کرد، رئیس جمهور آمریکا این بار تاکید کرد شخص ولادیمیر پوتین را تحریم خواهد کرد.

جو بایدن در این باره گفت: اگر پوتین با حدود ۱۰۰ هزار نیروی خود که در مرز‌های اوکراین آن‌ها را مستقر کرده به اوکراین حمله کند این می‌تواند بزرگترین حمله نظامی بعد از جنگ جهانی دوم باشد و جهان را تغییر دهد.

بایدن در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید در صورت حمله روسیه به اوکراین شخص پوتین هم تحریم خواهد شد یا خیر پاسخ داد: بله من این کار را قطعاً خواهم کرد.

تحریم‌های مستقیم آمریکا علیه برخی شخصیت‌های جهانی بسیار کم اتفاق می‌افتد، ولی اتفاقی بی سابقه نیست. آمریکا تا به حال بشار اسد و نیکلاس مادورو، روسای جمهور سوریه و ونزوئلا را تحریم کرده است.

روز گذشته همچنین یک هواپیمای آمریکایی حامل برخی تجهیزات نظامی و مهمات در کی یف به زمین نشست. این سومین محموله نظامی آمریکاست که در روز‌های اخیر به منظور تقویب نیروی دفاعی اوکراین وارد این کشور شده است. ارزش این محموله حدود ۲۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

هشدار بایدن به اعمال تحریم‌ها سنگین علیه شخص پوتین

همچنین روز گذشته برخی مقامات آمریکا گفتند واشنگتن در حال رایزنی با برخی کشور‌های اروپایی و تولیدکنندگان بزرگ انرژی در جهان است تا بتواند در صورت حمله روسیه به اوکراین گاز اروپا را از منابع دیگری تامین کند. واشنگتن و متحدانش تهدید کرده اند در صورت حمله روسیه به اوکراین، خط گاز نورد استریم دو را تحریم می کنند.