لیز تراس: مسئله تحریم «ولادیمیر پوتین» منتفی نیست

 « لیز تراس » وزیر خارجه انگلیس امروز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور مسئله تحریم «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را در صورت حمله مسکو به اوکراین ، رد نمی کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های احتمالی علیه پوتین، گفت: هیچ چیز در این باره منتفی نیست.

تراس ادامه داد: ما برای سفت و سخت تر کردن ساز و کار تحریم هایمان، قانون جدیدی را ارائه خواهیم کرد تا بتوانیم شرکت ها و افراد بیشتری را در روسیه هدف قرار دهیم. این قانون را طی چند روز آینده ارائه خواهیم کرد. من این موضوع را منتفی نمی دانم.

وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت که این کشور در حال ارسال تسلیحات دفاعی به اوکراین است.

اظهارات تراس و مسئله اعمال تحریم ها بر مقامات روسی و به ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور پس از آن مطرح می شود که کمی پیشتر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شخص پوتین را به تحریم مستقیم تهدید کرده بود.

بایدن در این باره گفته بود که حمله به اوکراین، چه به کل آن یا به بخشی از آن، عواقب جدی برای روسیه خواهد داشت، نه تنها از نظر پیامدهای اقتصادی و سیاسی، بلکه پیامدهای عظیمی در سراسر جهان خواهد داشت.

بایدن در ادامه افزوده بود که در این صورت، به طور مستقیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را تحریم خواهد کرد.

لیز تراس: مسئله تحریم «ولادیمیر پوتین» منتفی نیست

در ماه‌ های اخیر تنش‌ها در شرق اروپا افزایش یافته است. غرب و اوکراین روسیه را به برنامه ریزی برای تهاجم متهم می‌کنند. مسکو با رد این موضوع می‌گوید برنامه‌ای برای حمله به هیچ کشوری ندارد و می‌افزاید که اتهامات یاد شده صرفاً بهانه‌ای برای گسترش حضور نظامی ناتو و اعزام نیروهای بیشتر به اروپای شرقی است.