تظاهرات اعراب ساکن فلسطین اشغالی علیه «نفتالی بنت»

شماری از اعراب ساکن فلسطین اشغالی روز یکشنبه در اعتراض به سیاست‌های دولت « نفتالی بنت » نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه جامعه اعراب تظاهرات کردند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» به نقل از «رادیو ارتش اسرائیل»، این تظاهرات مقابل دفتر نخست‌وزیری در غرب قدس اشغالی برگزار شد. «شیخ رائد صلاح» از رهبران جنبش اسلامی و نمایندگان عرب در بین معترضان بودند. این تظاهرات علیه سیاست‌های این رژیم علیه ساکنان عرب صحرای نقب واقع در جنوب فلسطین اشغالی انجام شد.

این تجمع توسط کمیته عالی پیگیری شهروندان عرب اسرائیل، بالاترین نهاد نمایندگی عموم اعراب ساکن اسرائیل، سازماندهی شد.

صدها تن از اعراب‌ در روزهای اخیر در اعتراض به مصادره زمین‌هایشان توسط صندوق ملی یهود، سازمانی که از یهودیان سراسر جهان پول جمع‌آوری می‌کند تا اموال فلسطینیان را تصرف کند، در نقب در جنوب فلسطین اشغالی تظاهرات کردند.

تظاهرات اعراب ساکن فلسطین اشغالی علیه «نفتالی بنت»

شهروندان عرب در منطقه نقب حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر تخمین زده می شوند که تنها در پنج درصد از زمین‌های خود زندگی می‌کنند و ۹۵ درصد زمین‌های آن‌ها از آن توسط رژیم غاصب اسرائیل از سال ۱۹۴۸ به این سو مصادره شده است.

چندی قبل نیز یک سازمان  حقوق بشری گوشه‌ای دیگر از جنایات صهیونیست‌ها را آشکار و اعلام کرد که ۱۰۰ فلسطینی محبوس در زندان‌های رژیم اسرائیل به ویروس کرونا مبتلا شدند.

انجمن اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد که همه موارد عفونت به کرونا در زندان نظامی «اوفر» در کرانه باختری اشغالی گزارش شده است. این سازمان غیردولتی پیشتر ۱۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا  را در زندان «اشل» در جنوب فلسطین اشغالی گزارش کرده بود.

در میان مبتلایان، نام «نائل البرغوثی»، قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی در اسرائیل به چشم می‌خورد.همسرش البرغوثی در گفت‌وگویی سهل انگاری پزشکی رژیم صهیونیستی را عامل ابتلای همسرش به کرونا دانست و خواستار مداخله فوری برای نجات جان اسرای فلسطینی در اسرائیل شد.

سازمان‌های غیردولتی فلسطینی تخمین می‌زنند که حدود ۴۶۰۰ زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم  اسرائیل هستند که دستکم ۶۰۰ نفر از آنها مبتلا به بیماری و چهار نفر از آنها مبتلا به سرطان هستند.