نخست وزیر انگلیس، روسیه را تهدید به تحریم کرد

جانسون امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین اعلام کرد که هرگونه حمله روسیه به اوکراین یک "فاجعه سیاسی، انسانی" و "برای مسکو و برای جهان نیز یک فاجعه نظامی" خواهد بود. 

نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه روسیه باید عقب نشینی کند و وارد دیپلماسی شود، مسکو را تهدید کرد اگر به اوکراین حمله کند، این کشور را تحریم خواهد کرد. 

جانسون همچنین گفت که دو هفته پیش، انگلیس تسلیحات ضد تانک برای تقویت توانایی دفاعی اوکراین به این کشور ارسال کرده است. 

وی افزود که انگلیس و سایر کشورها در حال آماده‌سازی یک بسته‌ تحریمی و سایر تمهیدات هستند تا «زمانی که اولین سرباز روسی پایش را داخل خاک اوکراین بگذارد، این اقدامات اجرایی شوند» . 

نخست وزیر انگلیس همچنین اعلام کرد که روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفت و گو خواهد کرد و مدعی شد که " یک خطر آشکار و واقعی" وجود دارد. 

وی افزود که  پوتین «تفنگ» را روی سر اوکراین قرار داده است و تلاش می‌کند «دستاوردهای عظیم» دهه‌های گذشته را تضعیف کرده و «نقشه امنیتی اروپا» را دوباره ترسیم کند. 

نخست وزیر انگلیس، روسیه را تهدید به تحریم کرد

ولودیمیر زلنسکی نیز اعلام کرد مذاکرات در پشت پرده در جریان است و این مذاکرات آسان نیستند اما کسی در مورد آن‌ها شکایتی ندارد. 

رییس جمهوری اوکراین همچنین اعلام کرد که نخست وزیر انگلیس در حمایت از حاکمیت اوکراین به او اطمینان داده است. 

زلنسکی همچنین ادعا کرد که تحریم‌های پیشگیرانه و پیش از افزایش تنش‌ها می‌توانند موثر باشند. 

این در حالی است که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در مورد پاسخ آمریکا به تضمین‌های امنیتی به روسیه اعلام کرد: به ما قول داده شده بود که ناتو حتی یک اینچ هم به سمت شرق پیشروی نکند اما آن‌ها ما را فریب دادند. 

به گزارش مشرق، پوتین عصر سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان اعلام کرد: مشخص است که نگرانی‌های اساسی روسیه از سوی ناتو نادیده گرفته شده است. 

وی گفت: در واکنش غرب به پیشنهادات امنیتی روسیه شاهد توجه کافی به سه درخواست اصلی از جمله عدم گسترش ناتو نبوده‌ایم.