تا یمن امن نشود امارات روی امنیت را نخواهد دید

محمد البخیتی با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال حاضر به صورت غیرمستقیم در تجاوز به یمن شرکت دارند، گفت: اگر اسرائیل یا آمریکا به صورت مستقیم به یمن حمله کنند یمنی‌ها پاسخ خواهند داد و از کسی نمی‌ترسند. تجاوز به یمن در اصل تجاوز آمریکایی و اسرائیلی است چرا که تجاوز به یمن از ریاض یا ابوظبی اعلام نشد بلکه از واشنگتن اعلام شد.

او افزود:  به حکومت امارات می‌گویم امنیت امارات به دست یمن افتاده است. امارات روی امنیت را نخواهد دید مگر آن که یمن امن شود. راه امن شدن امارات نیز آن است که به سمت صلح حرکت کند و تجاوز به یمن را متوقف کند و دست از محاصره یمن بردارد و به صورت کامل از سراسر اراضی اشغالی در یمن عقب نشینی کند. این تنها راه برای امارات است تا امن شود.

او تاکید کرد: تلاش‌های آمریکا، سعودی و امارات برای آن که وانمود کنند ما (انصارالله) با صلح و گفت‌وگو مخالفیم، درست نیست. ما بار‌ها دعوت کرده ایم و بار دیگر دعوت می‌کنیم و می‌گوییم برای گفت‌وگوی مستقیم آمادگی داریم. یمن به عنوان یک طرف و چهار کشور متجاوز به عنوان یک طرف گفت‌وگو کنند تا به صلحی فراگیر و عادلانه و دائم در منطقه دست یابند که حاکمیت و استقلال یمن را تضمین کند. غیر از این باشد، نمی‌پذیریم.

البخیتی با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم در خصوص صلح هم گفت: ما از صلح عادلانه و فراگیر که حاکمیت و استقلال را تضمین کند، حمایت می‌کنیم. آیا آنان چنین چیزی را می‌خواهند؟ نه نمی‌خواهند، زیرا می‌خواهند قیمومیتشان را بر یمن تحمیل کنند آن‌ها می‌خواهند یمن را تحت قیمومیت بین المللی قرار دهند.

تا یمن امن نشود امارات روی امنیت را نخواهد دید

امارات، طی هفته‌های گذشته چندین بار مورد حمله پهپادی و موشکی قرار گرفته و مناطق مهم و حساس در ابوظبی و دبی مورد هدف بوده‌اند. این حملات در پی تنش‌زایی امارات و مزدوران آن در یمن علیه مردم این کشور انجام شده و نیرو‌های یمنی تهدید کرده‌اند که اگر امارات تنش‌زایی خود را متوقف نکند حملات به مراکز حساس آن ادامه‌دار خواهد بود.

در پی این حملات، ابوظبی از رژیم صهیونیستی خواسته تا ضمن تقویت همکاری‌های دفاعی و اطلاعاتی در زمینه پدافند هوایی و مقابله با حملات موشکی و پهپادی به امارات کمک کند. رژیم صهیونیستی وعده داده این درخواست امارات را بررسی می‌کند، اما در همین حین تمایل ندارد تکنولوژی خود را در اختیار امارات قرار دهد.