بحرین و اسرائیل توافق امنیتی امضا کردند

بنی گانتس امروز (پنجشنبه) با خلیفه بن احمد آل خلیفه، همتای بحرینی خود توافقنامه‌ای را در راستای تقویت همکاری های امنیتی بین دو طرف امضا کردند.

به گزارش راشاتودی، رسانه‌های عبری ادعا کردند که بنی گانتس با همتای بحرینی خود توافقنامه امنیتی امضا کرده که امکان تقویت همکاری‌های راهبردی با کشورهای عربی در خاورمیانه را فراهم می‌کند. گانتس در این باره گفت که این توافق امکان تعمیق همکاری ها را می دهد و امنیت دو طرف را افزایش می دهد.

از طرفی دیگر نیز، روزنامه اسرائیل دیفنس ادعا کرد که دلیل این بازدید چیزی فراتر از هماهنگی رزمایش با آمریکاست که مرکز فرماندهی ناوگان پنجم آن در بحرین مستقر است و مدعی شد که هدف اصلی سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به بحرین، ممکن است به دلیل مذاکره درباره اختصاص بندری در این کشور به نیروی دریایی رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران باشد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در سفری از پیش تعیین نشده  وارد بحرین شد. این نخستین سفر بنی گانتس به بحرین است و برای نخستین بار هواپیمای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بر فراز حریم هوایی عربستان پرواز کرد. 

بحرین و اسرائیل توافق امنیتی امضا کردند

پیش از این نیز بنی گانتس در نخستین سفر خود به مراکش پس از عادی سازی روابط، در دیدار با وزیر دفاع این کشور توافقنامه‌ای در زمینه‌های امنیتی و اطلاعاتی امضا کرد. مضمون این توافقنامه، عقد قرارداد‌های امنیتی، فروش تجهیزات امنیتی و نظامی و برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک بین دو طرف است.

مراکش در ماه دسامبر ۲۰۲۰ در ازای به رسمیت شناختن حاکمیت این کشور بر منطقه صحرای غربی از سوی آمریکا، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد. حمایت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از مراکش در برابر الجزایر به دلایل عادی سازی روابط با این رژیم و گرایش الجزایر به گروه‌های مقاومت در خاورمیانه است.