جانسون باید از نخست وزیری انگلیس استعفا دهد

نیک گیب، عضو محافظه کار پارلمان انگلیس و وزیر سابق آموزش و پرورش در این کشور گفت: طرفداران بوریس جانسون در هفته‌های اخیر از رفتار‌های دو گانه وی در اطلاعاتی که از داونینگ استریت افشا شده است خشمگین هستند.

وی ادامه داد: این که بوریس جانسون همچنان به مواضع خود پافشاری می‌کند اصلاً کار درستی نیست. ولی در حال عوام فریبی در ماجرا‌های اخیر است. بوریس جانسون اگر بخواهد اعتماد عمومی را بازگرداند راهی جز کناره گیری از سمت نخست وزیری ندارد.

در روز‌های اخیر درپی درخواست پارلمان و مردم انگلیس برای استعفای نخست‌وزیر پس از رسوایی «پارتی گیت»، بوریس جانسون اعلام کرد به هیچ عنوان از سمت خود استعفا نخواهد داد.

اقدامات جانسون به دلیل نقض محدودیت‌های کرونایی در زمان اعلام قرنطینه سراسری در انگلیس و برگزاری مهمانی واکنش‌های زیادی را در داخل این کشور به دنبال داشت. در پی انتشار گزارش‌های متعدد از این اقدام جانسون، محبوبیت وی در میان مردم به شدت سقوط کرده است.

جانسون باید از نخست وزیری انگلیس استعفا دهد

طبق نظرسنجی‌هایی که اخیراً در انگلیس انجام شده تنها ۲۶ درصد از جمعیت مورد بررسی در انگلیس مدیریت جانسون را تأیید کردند و ۶۹ درصد از مردم به عملکرد نخست وزیر محافظه کار اعتماد ندارند. محبوبیت جانسون که در حال حاضر ۴۳ درصد است، در پایین‌ترین سطح خود از زمان روی کار آمدن او در سال ۲۰۱۹ قرار دارد.