انتقاد نتانیاهو از دولت بنت بابت جاسوسی پلیس با پگاسوس

بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به شدت از پلیس این رژیم به دلیل استفاده از برنامه پگاسوس برای جاسوسی علیه شهروندان اسرائیلی انتقاد کرده و نسبت به سکوت در برابر تجاوزات پلیس هشدار داد.

وی گفت: صرف نظر از پرونده من که عواقب گسترده‌ای دارد این مسئله برای تمام شهروندان اسرائیلی مهم است. اتفاقی افتاده که امکان تصور آن وجود ندارد. افسرانی در پلیس به صورت غیرقانونی جاسوسی کرده و از ابزارهایی برای هدف قرار دادن تعدادی از شهروندان از جمله روزنامه نگاران، فعالان اجتماعی، روسای شهرداری‌ها، تجار، سیاستمداران و خانواده‌هایشان استفاده کرده‌اند و این یک اقدام بی سابقه در جهان است.

نتانیاهو گفت: آنها اسرار شهروندان را شنود کرده و کسی نمی‌داند که این اطلاعات برای چه هدف پلیدی استفاده شده است. برنامه‌های جاسوسی که در اصل برای ناکام گذاشتن عملیات‌های تروریستی و مبارزه با دشمنان طراحی شده به ابزار روزانه‌ای در دست مسئولان پلیس تبدیل شده که به واسطه آن علیه شهروندان جاسوسی می‌کنند. اگر بخواهیم این مسئله را تشبیه کنیم شبیه استفاده ارتش اسرائیل از جنگنده‌ها برای حمله به ایران، حزب الله و حماس برای حمله به شهروندان اسرائیلی است. اسرائیل قبل از این شاهد چنین مسئله‌ای نبوده است.

انتقاد نتانیاهو از دولت بنت بابت جاسوسی پلیس با پگاسوس

نتانیاهو پیشنهاد یاریف لاوین، عضو حزب لیکود در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) درباره تشکیل کمیته تحقیقات دولتی را تکرار کرد و گفت: تنها با این روش می‌توانیم اعتماد مردم به دولت و دموکراسی خود را بازگردانیم.