کره شمالی آمریکا را تهدید کرد

دولت کره شمالی در واکنش به اظهارات اخیر مقام‌های آمریکایی ، این کشور را به هدف قرار دادن با موشک‌های مختلف خود تهدید کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در جهان امروز که بسیاری از کشورها با ارتباط با ایالات متحده به‌شکل فرمان‌برداری و پیروی کورکورانه وقت خود را هدر می‌دهند. فقط کشور ما در این جهان است که می‌تواند با شلیک موشک به سرزمین اصلی آمریکا که در برد آن‌ها قرار دارد، جهان را به لرزه درآورد».

این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: «بیش از دویست کشور در جهان وجود دارد اما فقط تعداد اندکی از آن‌ها بمب‌های هیدروژنی، موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و موشک‌های ابرفراصوت دارند». در این بیانیه با اشاره به زنجیره آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، آن را «دستاوردی قابل توجه» خوانده و تأکید کرد پیونگ‌یانگ فقط هدف «بازدارندگی دربرابر جنگ» را دنبال می‌کند.

کره شمالی آمریکا را تهدید کرد

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در واکنش به این بیانیه اعلام کرد کره شمالی «تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی و رژیم جهانی منع گسترش سلاح‌های اتمی» بوده و مدعی شد آمریکا «هیچ نیت خصمانه‌ای» علیه این کشور ندارد. در این بیانیه آمده است واشنگتن به «محدود کردن دسترسی کره شمالی به خطرناک‌ترین برنامه‌های تسلیحاتی» و حفظ امنیت نیروهای نظامی آمریکا و شرکایش متعهد است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اواسط ژانویه سال جاری میلادی به دولت این کشور دستور داد در سیاست اعتمادسازی در قبال ایالات متحده بازنگری کند و قصد خود را برای از سرگیری همه فعالیت‌هایی که قبلاً متوقف شده بود، از قبیل آزمایش موشک‌های بالستیک هسته‌ای و قاره‌پیما اعلام کرد.

طی هفته‌های اخیر آزمایش‌های موشکی کره شمالی بارها خبرساز شده است و پیونگ یانگ در اعتراض به مواضع و تداوم فشارهای آمریکا و متحدانش علیه این کشور، دست به انجام سلسله آزمایش‌های موشکی زده است.

سیزدهم ژانویه ۲۰۲۲ کره شمالی یک موشک بالستیک هواسونگ-۱۲ با برد ۴۵۰۰ کیلومتر پرتاب کرد؛ موشکی که بیشترین برد موشک آزمایش شده توسط پیونگ یانگ از سال ۲۰۱۷ بود. این پرتاب هفتمین پرتاب کره شمالی در سال جاری بود.