تلاش‌های دیپلماتیک اخیر نشانه پیشرفت در ممانعت از حمله روسیه است

« اولاف شولتز » صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه گفت، تحرکات دیپلماتیک اخیر در قبال بحران اوکراین نشان‌گر «پیشرفت» در کمک به جلوگیری از حمله روسیه به اوکراین است.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» شولتز در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر دانمارک گفت: «وظیفه ما این است که امنیت اروپا را تأمین کنیم و معتقدم که می‌تواند به آن دست یافت». او با اشاره به اینکه آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو اقدامات محکمی درخصوص تحریم‌های بالقوه انجام داده‌اند گفت، تلاش‌های دیپلماتیک اخیر نشانه پیشرفت برای کاهش تنش در اوکراین است.

صدر اعظم آلمان گفت، مسکو دریافته که غربی‌ها در اعمال تحریم‌های سخت علیه روسیه در صورت حمله به اوکراین قاطع هستند اما «هنوز زود است که بگوییم مشکل حل شده است. وضعیت همچنان جدی است و تا مدتی به همین شکل خواهد بود بنابراین نیازمند توجه است».

شولتز روز سه‌شنبه نیز در کنفرانس خبری مشترک با رؤسای جمهور فرانسه و لهستان تاکید کرد که هدف مشترک، جلوگیری از بروز جنگ در اروپاست. وی تاکید کرد: «آلمان،‌ فرانسه و لهستان در حفاظت از صلح در اروپا،‌ متحد هستند».

تلاش‌های دیپلماتیک اخیر نشانه پیشرفت در ممانعت از حمله روسیه است

مقام‌های اوکراینی طی هفته‌های اخیر با دنباله‌روی از ادعای دولت‌های غربی مبنی بر تصمیم روسیه برای حمله به این کشور، از آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا خواسته بودند که تحریم‌های سختی را بر مسکو اعمال کنند. این در حالی است که کشورهای اروپایی، خود نگران تحریم‌شدن از سوی روسیه مخصوصا در حوزه انرژی و صادرات گاز به این قاره، در صورت اعمال تحریم‌های جدید بر این کشور هستند.

اظهارات شولتز درباره موفقیت در زمینه تلاش برای ممانعت از حمله روسیه به اوکراین در حالی انجام می‌شود که به گفته مقامات مسکو ادعای «تهدید قریب‌الوقوع» روس‌ها ساخته و پرداخته رسانه‌ها و مقامات غربی است و روسیه قصد حمله به این کشور را ندارد.