بیانیه مشترک جریان صدر و جنبش عصائب اهل‌الحق

هیات‌ جریان صدر و هیات جنبش عصائب اهل الحق بعد از جلسه در خصوص حوادث اخیر استان میسان عراق یک بیانیه مشترک صادر کردند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع» در این بیانیه آمده است: «محکوم کردن تمام قتل‌ها در استان میسان، درخواست ایفای بیشترین نقش از سوی دستگاه قضا و بخش‌های امنیتی در اجرای قانون و کاهش جرائم، تاکید بر موضع مشترک در این خصوص و  تداوم کار این دو هیات در جهت پیگیری تحقیقات و شناسایی مجرمان باهدف مجازات قانونی و عادلانه از خروجی‌ها و نتایج این جلسه بود».

این کمیته در ادامه بیانیه تاکید می‌کند: «از مردم میسان می‌خواهیم که صبور باشند تا کسانی که به دنبال ایجاد فتنه در بین فرزندان یک پدر (محمد صدر) هستند، فرصت چنین امری را پیدا نکنند. همچنین امیدواریم که رسانه‌ها در انتقال اخبار خود از منابع صحیح، دقت کافی را داشته باشند و به آنچه که مغرضانه در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود توجه نکنند».

استان میسان عراق، هفته گذشته ابتدا به دلیل ترور یک افسر پلیس به حالتی از بی‌ثباتی درآمده بود؛ برخی از طرف‌های عراقی سعی داشتند تا این اتفاق را به جریان صدر نسبت دهند. روز بعد از آن نیز یک قاضی ارشد مبارزه با مواد مخدر در استان میسان ترور شد و پس از  آن، ستاد فرماندهی عملیات این استان دچار تغییراتی شد.

بیانیه مشترک جریان صدر و جنبش عصائب اهل‌الحق

در پی این تحولات «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق نیز برای پیگیری وضعیت به استان میسان سفر کرده بود. اخیراً «هادی العامری» رییس ائتلاف الفتح عراق نیز درخصوص این فتنه‌افروزی جدید دشمنان عراق، به همه طرف‌ها هشدار داد و خواستار خویشتن‌داری آن‌ها شد.