کره جنوبی به زودی تزریق دوز چهارم واکسن کرونا را آغاز می‌کند

مقامات روز دوشنبه تایید کردند که کره جنوبی تا پایان فوریه شروع به تزریق چهارمین دوز واکسن کووید-19 خواهد کرد و میلیون‌ها کیت آزمایش خانگی اضافی را برای کاهش کمبود در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون عرضه خواهد کرد.

این افزایش، موارد روزانه ابتلا را به سوی شکستن رکورد سوق داده است، اما واکسیناسیون گسترده، با دریافت اولین واکسن‌های تقویت‌کننده توسط بیش از 57 درصد از جمعیت 52 میلیونی، به محدود شدن مرگ و میر و موارد ابتلای جدی کمک کرده است.

کوون دئوک چئول، وزیر بهداشت در جلسه پاسخگویی به مسائل کووید-19 گفت که گروه‌های پرخطر اولین کسانی هستند که چهارمین دوز را دریافت می‌کنند.

او گفت: "ما در حال برنامه‌ریزی برای تزریق واکسن چهارم به افراد در خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبت و سایر افرادی که ایمن سازی آنها کاهش یافته است هستیم، با توجه به افزایش اخیر موارد ابتلا در میان افراد 60 ساله یا بالاتر."

دست‌کم 44.22 میلیون نفر، یا 86.2 درصد از جمعیت، به طور کامل واکسینه شده اند. آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره (KDCA) روز یکشنبه 54 هزار و 619 مورد جدید ابتلا را ثبت کرد که تعداد مبتلایان را به 1 میلیون و 405 هزار و 246 نفر می‌رساند.

کره جنوبی به زودی تزریق دوز چهارم واکسن کرونا را آغاز می‌کند

تعداد قربانیان نیز با 21 نفر افزایش به 7 هزار 102 نفر رسید.