بوریس جانسون در فضای مجازی مورد تمسخر قرار گرفت

« بوریس جانسون » نخست‌وزیر انگلیس همچون دیگر شرکای غربی خود به ویژه ایالات متحده آمریکا در هفته‌های اخیر تلاش خود را برای شعله‌ور کردن آتشی که غرب از بحران ساختگی اوکراین روشن کرده‌اند، مضاعف کرده است و  گفته که قصد دارد از حمله روسیه به اوکراین جلوگیری کند که این اظهارات مورد تمسخر کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» در این خصوص گزارش کرد که خوانندگان روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، جانسون را که می‌خواهد مانع از حمله روسیه به اوکراین شود، به باد انتقاد گرفتند.

یکی از کاربران فضای مجازی به نام «KEM97» در واکنش به اظهارات جانسون در کامنتی در زیر خبری در این رابطه در روزنامه دیلی میل نوشت: «درباره سفری به انگلیس و گوش دادن به نگرانی‌های شهروندان درباره آینده این کشوری که قرار است اداره کنی، چه می‌کنی؟»

کاربر دیگری با نام «no1dot» نیز با تمسخر جانسون ادامه داد: «به نظر می‌رسد که پوتین به قیافه جانسون می‌خندد. او در کشور خودش هم احترامی ندارد چه برسد به کشورهای دیگر».

کاربر دیگری با نام «مینکی 44» نیز در واکنش به این اظهارات جانسون نوشت: «و دقیقاً دنبال چه دستاوردی است؟»

یکی دیگر از کاربران با نام «لی لی» نیز با انتقاد از نخست‌وزیر انگلیس تصریح کرد: «او باید اوکراین را وادار به پایبندی به توافقات مینسک که از نظر حقوقی لازم الاجرا است، کند و سپس به آمریکایی‌ها بگوید به اقدامات خود پایان دهد و مشخص کند که کشورهای اروپایی از کجا گاز وارد خواهند کرد».

این کاربر سپس ادامه داد: «خیلی جالب است.....روس‌ها و اوکراینی‌ها قصد جنگ ندارند پس به چه دلیل انگلیس و بقیه آن‌ها را به سمت جنگ سوق می‌دهند؟»

کاربر دیگری نام «جتیسون کوکون» با تمسخر به جای نام بوریس از نام وینستون برای جانسون استفاده کرد و گفت: «نگران نباشید، دولتمرد بزرگ وینستون جانسون وارد خواهد شد و از جنگ جهانی سوم جلوگیری خواهد کرد».

بنا بر گزارش روزنامه دیلی میل،این هفته بوریس جانسون قصد دارد سفر فوری به سراسر اروپا داشته باشد تا از جنگ اوکراین جلوگیری کند. ایراً روابط بین روسیه و کشورهای غربی بسیار پرتنش‌تر از قبل شده است. واشنگتن و بروکسل، مسکو را به آماده شدن برای حمله به اوکراین پس از تجمع هزاران نظامی در مرز روسیه و اوکراین متهم کرده‌اند حتی بلومبرگ نیز چندی پیش گزارش کرد که حمله روسیه به اوکراین در تاریخ 15 فوریه (26 بهمن ماه) انجام خواهد گرفت و وبگاه پولتیکو نیز گزارش کرد که این حمله 16 فوریه (27 بهمن ماه) انجام خواهد گرفت.

بوریس جانسون در فضای مجازی مورد تمسخر قرار گرفت

روسیه تمامی اتهام‌زنی‌های غرب در خصوص حمله به اوکراین را رد کرده و یادآور شده است که کی‌یف به توافقات مینسک پایبند نیست و همچنین به طور مستمر تأکید کرده‌اند که غرب با اتهام‌زنی به روسیه قصد دارد با فضاسازی علیه روسیه، حضور نظامی در مرز روسیه را افزایش دهند که این تهدیدی برای مسکو محسوب می‌شود.

این اولین بار نیست که یک مقام ارشد غربی به دلیل مطرح کردن ادعاهایی علیه روسیه مورد تمسخر کاربران فضای مجازی قرار می‌گیرند و پیش از این نیز «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده به دلیل مطرح کردن ادعای حمله روسیه به اوکراین مورد تمسخر قرار گرفت.