قدرت مقاومت اسرائیل را مجبور به عقب نشینی می‌کند

«علی فیاض» نماینده فراکسیون جنبش حزب‌الله در پارلمان اعلام کرد که افزایش قدرت حزب‌الله اسرائیل را وادار به عقب نشینی می‌کند و همچنین باعث بازپسگیری حاکمیت دریایی و زمینی لبنان خواهد شد.

علی فیاض در سخنانی در مراسم برافراشتن پرچم فرماندهان حزب الله بر فراز ارتفاعات «الحمامص» واقع در مرزهای جنوبی لبنان، تأکید کرد: «افزایش قدرت حزب‌الله و تثبیت و تبدیل آن به معادلات بازدارندگی، اسرائیل را مجبور به عقب‌نشینی خواهد کرد و منجر به بازپس گیری حاکمیت دریایی و هوایی لبنان خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد افزایش قدرت حزب الله باعث عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی باقی مانده لبنان خواهد شد.

این نماینده فراکسیون حزب الله اعلام کرد که اینها، واقعیتها و حقایقی هستند که مشاهده خواهیم کرد و این واقعیتها، نتیجه موازنه قوا بین حزب‌الله و دشمن اسرائیلی خواهد بود.

روز جمعه حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند پهپاد با نام «حسان» به مدت 40 دقیقه در عمق 70 کیلومتری شمال فلسطین اشغالی به پرواز درآمده و پس از انجام مأموریت خود با موفقیت به لبنان بازگشته است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز چهارشنبه اعلام کرد که «ما این توانایی را بدست آوردیم که هزاران موشک‌ خود را به موشک‌هایی با دقت بالا (نقطه زن) تغییر دهیم و در طول سال‌ها در این راستا اقدام کرده‌ایم و به دشمن اشغالگر که به دنبال موشک‌های با دقت بالای ما می‌گردد، می‌گوییم که هرچه قدر می‌خواهی جست‌و‌جو کن و ما منتظرت هستیم».

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «سال‌هاست که در لبنان اقدام به ساخت پهپاد می‌کنیم و از هرکسی که می‌خواهد از ما بخرد، استقبال می‌کنیم و ما جوانانی داریم که توانایی بالایی در این کار دارند و آماده هر نوع پیشرفتی در صنایع نظامی خود هستیم».

قدرت مقاومت اسرائیل را مجبور به عقب نشینی می‌کند

وی در ادامه افزود: حزب‌الله لبنان نیازی به وارد کردن پهپاد از ایران ندارد و همچنین مقاومت لبنان توانسته از سال‌ها پیش سامانه دفاع هوایی خود را از زمان حاج عماد مغنیه به راه بیاندازد و اکنون ما شاهد کاهش محسوس ورود پهپادهای رژیم اشغالگر به لبنان هستیم و در عوض صهیونیست‌ها مزدوران خود را برای جمع‌آوری اطلاعات به لبنان فرستاده‌اند.

اسرائیل پس از عقب نشینی در سال 2000 میلادی از جنوب لبنان که به مدت 22 سال آن را اشغال کرده بود، هنوز بخشی از خاک لبنان را که بیش از 200 کیلومتر مربع تخمین زده می‌شود، اشغال کرده است. یک منطقه دریایی سرشار از نفت و گاز به مساحت 860 کیلومتر مربع هم یکی از مناطق مورد مناقشه لبنان با این رژیم است.