اسرائیل باید برای مقابله با دوره سخت حملات پهپادی آماده شود

 رئیس کمیته امنیت و سیاست خارجی کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی خواستار کسب آمادگی برای مقابله با پهپادهایی شد که از این پس حریم هوایی اسرائیل را نقض می‌کند و به اذعان او رهگیری و انهدام آن دشوار است.

«رام بن باراک» این درخواست را امروز یکشنبه و چند روز پس از عملیات موفقیت آمیز پهپاد حسّان حزب الله در سرزمین‌های اشغالی در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مطرح کرد.

رام بن باراک که پیشتر مدتی معاون سرویس جاسوسی موساد بوده است، افزود: ما باید خود را برای دوره‌ای که پهپادهای بسیار کوچک در ارتفاع پایین حریم هوایی اسرائیل را نقض می‌کنند و مقابله با آن بسیار دشوار است، آماده کنیم. بی تردید ما در نهایت قادر به انجام این کار هستیم.

وی اذعان کرد: جهان پیشرفت کرده است. این نوع پهپادها از ابزارهای جدید و ارزان قیمت برای کسب قدرت نظامی به شمار می‌رود که باید برخورد با آن را بیاموزیم.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه به شکست در رهگیری و انهدام پهپاد حسّان حزب الله در داخل قلمرو خود اذعان کرد. این در حالی است که سامانه گنبد آهنین نیز برای مقابله با این پهپاد که به مدت ۴۰ دقیقه در عمق ۷۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی انجام مأموریت کرده بود، فعال شده و جنگنده‌ها نیز برای انهدام آن به پرواز درآمده بود.

اسرائیل باید برای مقابله با دوره سخت حملات پهپادی آماده شود