انگلیس به‌زودی پوتین و لاوروف را تحریم می‌کند

نخست وزیر انگلیس جمعه شب به رهبران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفت: دولت لندن شخصاً رهبران روسیه را به دلیل مأموریت بدخواهانه آنها برای براندازی نظم نوین  پس از جنگ سرد تحریم خواهد کرد.

او همچنین خواستار اقدام فوری برای ممنوعیت روسیه از پرداخت سوئیفت برای تحمیل حداکثر مشکلات به دولت روسیه شد.

نخست وزیر انگلیس افزود، جهان باید مطمئن شود که رئیس جمهور پوتین در این اقدام تجاوزکارانه شکست خواهد خورد، پس از این اقدام امکان عادی سازی روابط با روسیه وجود ندارد.

جانسون به ناتو هشدار داد که جاه طلبی‌های رئیس جمهور روسیه ممکن است در اوکراین متوقف نشود و این یک بحران یورو-آتلانتیک با عواقب جهانی است.

سخنان جانسون در حالی بیان می‌شود که جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی جمعه شب پس از نشست روز جمعه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

انگلیس به‌زودی پوتین و لاوروف را تحریم می‌کند

بورل ادامه داد: این نتیجه نهایی گفت‌وگویی است که روز پنجشنبه در شورای اروپا به پایان نرسید و روز جمعه نمایندگان و وزیران اتحادیه اروپا درباره آن تصمیم گرفتند، بنابراین پوتین و لاوروف به همراه اعضای دوما که از این تجاوز (به اوکراین) حمایت می‌کنند، در فهرست افراد تحریم شده قرار دارند.