هشدار یمن به کشورهای ائتلاف سعودی

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن امروز یکشنبه تأکید کرد که کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، در وضعیت خوبی قرار ندارند.

بن حبتور با اشاره به اینکه تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، به هشتمین سال خود نزدیک می‌شود، به این کشورها هشدار داد: «طوفان آتی یمن در سال هشتم جنگ، علیه کشورهایی که به ما حمله کرده‌اند، ملت ما را کشته‌اند و به شهروندان ما رحم نکرده‌اند، ویرانگر خواهد بود».

پایگاه خبری «یمن نیوز» گزارش داد که اظهارات این مسئول یمنی در جریان یک نشست بزرگ بوده که وزارت امور اجتماعی یمن برگزار کرده بود. هدف از این نشست، آغاز کمپین بسیج مردمی طوفان یمن بوده است.

بن حبتور خاطر نشان کرد: «ائتلاف [سعودی]، یمن را در یک فاجعه انسانی پیچیده بی‌نظیر غرق کرده است، ولی ما باید به سمت آینده حرکت کنیم تا این گره‌ها باز شود».

هشدار یمن به کشورهای ائتلاف سعودی

وی همچنین خطاب به کشورهای متجاوز گفت: «طوفان یمن، پیامی به [طرفهای] خارجی است که علیه ما توطئه می‌کنند تا از طریق رژیمهای اماراتی و سعودی، کشورمان را تحت محاصره نگه دارند».

نخست وزیر یمن از مردم این کشور خواست که برای حفظ امنیت داخلی و مقابله با توطئه‌های بزرگ علیه این کشور، عازم جبهه‌های جنگ شود. وی تأکید کرد که باید جبهه داخل را منسجم کرد.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته، عملیاتهای موفقی را تحت عنوان «اعصار الیمن ۱، ۲و ۳» (طوفان یمن ۱، ۲ .و ۳) مناطق راهبردی را در عمق عربستان سعودی و امارات هدف قرار داد و در پی آن حملات ائتلاف سعودی-اماراتی به مناطق مختلف یمن بویژه صعده و صنعاء شدت گرفته است.

این در حالی است که «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن اواخر بهمن ماه گذشته از راه اندازی کمپین بسیج و آماده‌باش با نام «وفان یمن برای مقابله با متجاوزان خبر داد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر اهمیت مقاومت مردمی در این مرحله تاکید کرد و گفت: نهادهای حکومتی هم باید به نقش کار آمد خود در بسیج و آماده باش نیروها عمل کنند.

او دستور راه اندازی این پویش را در تمامی سطوح داده و گفته است: این پویش همه سطوح اعم از رسمی، مردمی و نخبگان را شامل می‌شود. المشاط از مردم یمن خواست تا با بسیج و آماده باش برای حمایت از ارتش و کمیته‌های مردمی در نبرد مقابله با تجاوزات وحشیانه تعامل جدی داشته باشند.