زلنسکی: پوتین بخواهد، می‌تواند جنگ را متوقف کند

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه با شبکه آمریکایی ای بی سی از ولادمیر پوتین همتای روس خود خواست که مذاکره را آغاز کند. وی همچنین خواستار پایان دادن به حمله روسیه به اوکراین شد.

زلنسکی در این مصاحبه گفت: لازم است پوتین به جای زندگی در یک حباب اطلاعاتی بدون اکسیژن، مذاکره را آغاز کند. پوتین توانایی متوقف کردن جنگی که آغاز کرده را دارد.

رئیس‌جمهوری اوکراین در ادامه این مصاحبه ضمن از سربازان و مردم عادی در اوکراین که به زعم مواجهه با بمباران سنگین در جنگ با نیروهای روس مشارکت دارند، تمجید کرد.

زلنسکی گفت: مطمئن هستم که اوکراینی‌ها آماده مقابله در برابر روسیه برا ی کل زندگی شان هستند. این شجاعت بی سابقه بوده و حتی سربازان روس نیز آن را ندارند.

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین به درخواست ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان کشورش اشاره کرد  و گفت که دی گفت‌وگو با جو بایدن همتای آمریکایی‌اش به این موضوع اشاره کرده است.

زلنسکی خاطر نشان کرد: به بایدن گفتم که مهمترین مسئله برای ما امنیت در آسمان است. نمی توانیم به روسیه اجازه بدهیم در اسمان ما باشند چون آنها در حال بمباران ما هستند. آنها(روس‌ها) از طریق آسمان با بابگردها و جنگنده هایشان حمله و موشک شلیک می کنند.

رئیس‌جمهوری اوکراین عنوان کرد، در روزهای اخیر وی احساس کرد که آمریکا به کشورش نزدیک تر شده اما معتقد است بایدن برای کمک به کی‌یف اقدامات بیشتری انجام دهد.

وی افزود: مطمئن هستم که بایدن می تواند اقدامات بیشتری انجام دهد.

زلنسکی: پوتین بخواهد، می‌تواند جنگ را متوقف کند

زلنسکی که قول داده که حتی در زمان نزدیک‌تر شدن نیروهای روس، در کی‌یف بماند تصریح کرد که وی امیدوار است پایان خوشی برای این مناقشه رقم بخورد.

زلنسکی: تا حصول نتیجه، به مذاکره با روسیه برگزار شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین روز سه شنبه در تازه ترین پیام ویدیویی اعلام کرد که تا حصول نتیجه به مذاکرات با روسیه ادامه خواهند داد.

 وی در عین حال تاکید کرد که همزمان باادامه مذاکرات، به مقابله با ارتش روسیه ادامه می‌دهند.

زلنسکی با بیان اینکه در شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین حضور دارد، به دور سوم مذاکرات اوکراین و روسیه که روز گذشته به میزبانی بلاروس انجام شد، اشاره کرد.

وی گفت: تمایل داشتیم بگوییم دور سوم مذاکرات اوکراین و روسیه، آخرین دور مذاکرات است. اما ما واقع‌بین هستیم. به این دلیل برای اینکه به مردم بگوییم «به این صورت به صلح دست خواهیم یافت» تا یافتن راه حل به مذاکرات ادامه می‌دهیم.