تأکید السیسی بر حفظ امنیت خلیج فارس

« عبدالفتاح السیسی » رئیس جمهور مصر امروز سه‌شنبه وارد ریاض پایتخت عربستان سعودی شد و مورد استقبال مقامات این کشور از جمله « محمد بن سلمان » ولی‌عهد عربستان قرار گرفت.

السیسی سپس با «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» شاه سعودی دیدار و بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای ایجاد اتحاد عربی و همبستگی جهت مقابله با چالش‌های پیش‌روی منطقه تأکید کرد. وی گفت که مصر هرگز اجازه نخواهد داد امنیت و ثبات برادران آن در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خدشه‌دار شود و امنیت خلیج فارس بخش جدایی‌ناپذیر از امنیت مصر است.

به نوشته وب سایت روزنامه «الأهرام»، السیسی به پیوندهای برادری، دوستی و تاریخ و سرنوشت مشترک بین دو ملت مصر و عربستان اشاره کرد و گفت که قاهره علاقه‌مند به تقویت روابط و همکاری دوجانبه با ریاض در تمامی زمینه‌هاست.

تأکید السیسی بر حفظ امنیت خلیج فارس

به گفته سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر، در این دیدار همچنین راهکارهای تقویت روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها بررسی و بر اهمیت تقویت همکاری‌ها دوجانبه به ویژه در زمینه نظامی و امنیتی و نیز همکاری‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و توسعه تأکید شد.

بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک از دیگر محورهای گفت‌وگوی سران مصر و عربستان بود و دو طرف بر ضرورت تقویت تلاش‌های مشترک برای مبارزه با تروریسم و تشریک مساعی جامعه جهانی برای دستیابی به راهکارهای سیاسی بحران‌های موجود در برخی کشورهای منطقه با هدف حفظ تمامیت ارضی این کشورها تأکید کردند.