اسرائیل قبرش را به دست خودش می‌کند

به نوشته روزنامه رای الیوم، "رینا عناتی"، کارشناس حقوقی صهیونیست با انتشار یادداشتی در وبسایت "زمان اسرائیل" انتقاداتی را به رفتار ارتش رژیم صهیونیستی مطرح کرد که مشغول انجام تخلفات بیشتر علیه فلسطینی‌ها به بهانه حمایت از شهرک نشینان است. این اقدامات جرقه‌ای در پی داشته و موجب شکل گیری اختلافات و طبقه‌ای از مردم در اراضی اشغالی شده که از دولت و ارتش متنفر هستند؛ چراکه ارتش تل‌آویو کاملا در خدمت یک برنامه سیاسی حزبی، غیر امنیتی و نظامی کاملاً حرفه‌ای قرار گرفته است.

در این یادداشت آمده است: تحول خطرناکی که در سال‌های اخیر در ارتش رخ داده است این است که ارتش به تدریج تبدیل به خدمتگزار گروه کوچک و خطرناکی از یهودیان شده است که از نژادپرستی دفاع می‌کنند.

اسرائیل قبرش را به دست خودش می‌کند

عناتی معتقد است که هدف ارتش رژیم اشغالگر به دفاع از شهرک نشینان و حفظ اشغال تبدیل شده است و این مساله وضعیت را برای سربازانی که طبق استانداردهای دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه متهم به جنایات جنگی به دلیل دفاع از شهرک نشینان هستند غیرقابل تحمل کرده است.

این کارشناس تأکید کرد: به سختی می‌توان میان آنچه ارتش اشغالگر و شهرک نشینان علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهند، تفاوت‌های اساسی پیدا کرد و قربانیان در نهایت فلسطینی‌ها هستند؛ اما این اقدامات این واقعیت را پنهان نمی‌کند که ارتش به تدریج در حال تبدیل شدن به اجرا کننده برنامه شهرک نشینان مذهبی راستگرا و به ویژه یهودیان افراطی است.

در این یادداشت آمده است: اسرائیلی‌هایی که مخالف دخالت ارتش این رژیم در خدمت به اهداف شهرک نشینان هستند، حاضر به تحمل بهای این سیاست با خون و مال خود نیستند؛ زیرا می‌دانند که موضوع دیگر محدود به ارتش نیست و به طور کلی دولت نیز درحال حاضر قوانین و مقررات خود را برای خدمت به این اقلیت شهرک نشینان به کار می‌گیرد.

عناتی در ادامه می‌نویسد: می‌توان اینگونه گفت که دولت اسرائیل اسیر نیازها و خواسته‌های این گروه کوچک و تندرو شده است و این وضعیت لزوما به این معنا است که اسرائیل درحال کندن قبرش به دست خودش است.

در ادامه این یادداشت آمده است: علاوه بر این، ارتش اشغالگر اسرائیل که "گاو مقدس" در رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، طبق اطلاعات رسمی به دست آمده از صهیونیست‌ها، میزان اعتماد و اتکای صهیونیست‌ها به ارتش به شدت کاهش یافته است.

طبق این گزارش، یکی دیگر از دلایل این کاهش اعتماد به بودجه هنگفت اختصاص یافته به نهاد نظامی رژیم صهیونیستی توسط دولت این رژیم است. این مساله و اصرار هرساله ارتش تل‌آویو برای افزایش بودجه اختصاص یافته به آن انتقادات گسترده‌ای را در محافل رسانه‌ای عبری زبان و و بخش گسترده‌ای از جامعه این رژیم را به همراه داشته است و زمانی که ارتش اسرائیل توسط کسانی که آن را گاو مقدس می‌دانند به طعمه تبدیل شود، یکی از مهمترین ارکان رژیم متزلزل می‌شود.