روسیه بمباران بیمارستان کودکان را تکذیب کرد

روسیه می‌گوید ادعای اوکراین مبنی بر بمباران بیمارستان کودکان در ماریوپول «خبر جعلی» است؛ زیرا این ساختمان یک زایشگاه سابق بوده که توسط سربازان تصرف شده بود.

 

«دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در توییتر گفت: «اینگونه است که اخبار جعلی متولد می‌شود. روسیه در بیانیه‌ای دو روز پیش هشدار داده بود که این بیمارستان توسط رادیکال‌ها به یک محل نظامی تبدیل شده است. بسیار ناراحت کننده است که سازمان ملل این اطلاعات تایید نشده را منتشر می‌کند».

در بیانیه مذکور که در وبسایت دولت روسیه منتشر شده است نوشته شده که نیرو‌های نظامی اوکراین پرسنل بیمارستان ماریوپول را خارج کرده و محل بیمارستان را به سایت شلیک تبدیل کرده اند.

توییت پولیانسکی در پاسخ به توییت آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نوشته شده است. گوترش نوشته بود: «حمله امروز به بیمارستانی در ماریوپول در اوکراین، جایی که بخش‌های زایمان و کودکان در آن قرار دارد، وحشتناک است. این خشونت بی معنی باید متوقف شود».

شب گذشته اخباری مبنی بر حمله نظامی روسیه به بیمارستان کودکان در «ماریوپول» اوکراین منتشر شد. منابع غربی مدعی شدند طی این حادثه ۱۷ بیمار که برخی از آنان زنان باردار بوده اند، کشته شده اند. لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس این رخداد را «کاملا نفرت‌انگیز، بی‌پروا و وحشتناک» توصیف کرد. کاخ سفید نیز آن را «استفاده وحشیانه از نیروی نظامی برای تعقیب غیرنظامیان بی گناه» خواند.  ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، نیز روسیه را به نسل کشی متهم کرد.

روسیه بمباران بیمارستان کودکان را تکذیب کرد

در روز‌های گذشته، اخبار جعلی زیادی درباره جنگ اوکراین بدون تایید در رسانه‌ها منتشر شده و حتی توسط مقامات بلند پایه اعلام می‌شود. نمونه دیگری از این اخبار جعلی روز گذشته توسط دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین منتشر شد. وی ادعا کرد خطر تشعشعات هسته‌ای در نیروگاه چرنوبیل وجود دارد. این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده هیچ ضربه جدی به امنیت نیروگاه چرنوبیل وارد نشده است.