آمریکا و عربستان برای زدن مقاومت ده‌ها میلیارد دلار هزینه کردند

«نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله گفت، آمریکا حزب‌­الله چهل سال است که حزب‌­الله را از نظر سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی هدف گرفته است و این دلیلی بر میزان تأثیر و کارآمدی حزب‌­الله است و اگر پیروزی­‌ها و تأثیرات حزب‌­الله نبود این فشارها و هدف قرار گرفتن‌ها ادامه نداشت.

بر اساس گزارش «المنار»،وی در نشستی سیاسی در «النبطیه» تصریح کرد: هر چه بیشتر ما را هدف بگیرند این به منزله اذعان به تأثیر بیشتر ماست و هر چه سال به سال این هدف قرار گرفتن‌ها بیشتر می‌‌شود دلیل شکست آنها و سیاست‌هایشان علیه حزب‌الله است؛ این شکست آمریکا و سعودی است زیرا دهها سال ما را هدف گرفتند و به هیچکدام از اهدافشان نرسیدند.

شیخ قاووق تأکید کرد: آیا سعودی و آمریکا که ده‌ها میلیارد برای مقابله با مقاومت خرج کردند دستاوردی داشتند؟ نه، ابدا. همه جهان می‌دانند که آمریکا،سعودی و عرب‌های آمریکا برای شکستن کمر مقاومت بسیج شدند اما با مقاومت،اراده، حیثیت، وجهه و سلطه آنها شکسته می‌شود... .

وی ادامه داد، لبنانی‌هایی که به انتخابات چشم دوخته‌اند اکنون در برابر دو مسیر و پروژه قرار دارند؛ اولی می‌خواهد جلوی فروپاشی را بگیرد، لبنان را نجات دهد و کشور را از تجاوز و محرومیت محافظت کند و حزب‌الله در رأس این پروژه ایستاده است. دومی به دنبال تعمیق و بهره‌برداری از بحران‌ها و کشاندن لبنان به سمت فتنه است، این پروژه سفارت‌هاست.

قاووق افزود: حامیان این پروژه بر روی تحریک آفرینی حساب باز کرده‌اند و می‌خواهند ما بدون متحدانمان وارد انتخابات شویم اما شکست خوردند... در انتخابات ماه می همه جهان خواهد دید که ائتلاف‌های راهبردی حزب‌الله در طوایف و مناطق مختلف، بیش از پیش  ثابت، محکم و مستمر است.

آمریکا و عربستان برای زدن مقاومت ده‌ها میلیارد دلار هزینه کردند

وی در پایان گفت، سفارتخانه‌ها بویژه سفارتخانه‌های  سعودی و  آمریکا در لبنان مداخلات مسمومی برای تحریک حامیان مقاومت علیه مقاومت دارند و در انتخابات آینده بر روی تغییر رأی این طیف حساب باز کرده‌اند اما مداخلات مذکور نتایج عکس خواهد داشت وحمایت از مقاومت افزایش یافت «بنابراین ما با این اطمینان وارد انتخابات می‌شویم که مقاومت خواهد توانست اراده، دیکته‌ها و سفارش‌های سفارتخانه‌ها را بشکند».

هفته جاری،«ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی جنبش حزب الله تأکید کرد که آمریکا و همپیمانانش، انتخابات پارلمانی لبنان را جنگی می‌بینند که باید از آن برای ضربه زدن به مقاومت استفاده کرد.