جانسون به عربستان می‌رود

«بوریس جانسون » نخست وزیر انگلیس این هفته به عربستان سفر خواهد کرد تا با هدف کاستن از آثار بحرن جهانی انرژی ، درباره افزایش تولید نفت با سران سعودی گفت‌وگو کند.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» این سفر در چارچوب تلاش‌های انگلستان برای کاهش وابستگی‌اش به واردات انرژی از روسیه در آینده صورت می‌گیرد.

سخنگوی رسمی دولت انگلیس به شبکه «اسکای نیوز» این کشور اعلام کرد: فعلاً در شرایط کنونی برای هیچ طرحی برنامه‌ریزی نشده و ما بعد از تایید هر گامی، طبق معمول و براساس تحولات روز عمل خواهیم کرد.

روزنامه «تایمز» انگلیس نیز قبلاً در این باره گفته بود: برای سفر جانسون به عربستان هنوز تصمیم‌گیری نهایی صورت نگرفته است، اما احتمال آن به شکل فزاینده‌ای تقویت می‌شود. 

جانسون این روزها با درخواست‌های فراوانی از سوی حزب محافظه‌کار پارلمان انگلیس برای رایزنی با سعودی‌ها درخصوص افزایش تولید نفت مواجهه شده است؛ چراکه نمایندگان این کشور، افزایش تولید و عرضه نفت از سوی ریاض را راه‌حل افزایش قیمت‌های بنزین و دیزل در انگلیس می‌دانند.

جانسون به عربستان می‌رود

برخی منابع دولتی آگاه در انگلیس اذعان دارند که جانسون از بین رهبران گروه هفت، روابط بهتری با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دارد و تاکنون نیز پیام‌هایی بین دو طرف رد و بدل شده است. یکی از دلایل وجود روابط خوب بین لندن و ریاض، تداوم فروش تسلیحات انگلیسی به نظام سعودی بوده که برخلاف ایالات متحده، تاکنون این روند متوقف نشده است.