عربستان چگونه بار دیگر چهره جنایتکار خود را به نمایش گذاشت

در فیلم‌های هولناکی که تروریست‌های تکفیری جنایات خود را مستند کرده و با هدف ایجاد رعب و وحشت اعلام می‌کنند، چهره قاتل به نام « داعش » یا دیگر گروه‌های تروریستی استتار شده و اما چهره جنایتکار رژیم آل سعود در قتل عام اخیر در انظار عمومی کاملاً بدون هیچ پوششی آشکار شده است.

عربستان سعودی اعلام کرد که بیش از 80 نفر را طی یک روز به اتهام «تروریسم و ارتکاب جنایت‌های متعدد» اعدام کرده است که بر اساس ادعای وزارت کشور سعودی، این افراد گمراه، پیرو شیطان و دارای افکار ضاله و منحرف مانند وابستگی به خارج و خیانت به کشور بوده و دست به انجام اقدامات تروریستی زده‌اند.

به گزارش العهد، رژیم آل سعود جوانان قطیف و احساء را اعدام کرد و بسیاری از آن‌ها را به شهادت رساند و تنها جرم آن‌ها این بود که دل‌هایشان به فطرت اهل بیت(ع) تعلق داشت. مقامات سعودی اجساد افراد اعدام شده را پنهان و از برپایی مراسم سوگواری برای این افراد ممانعت کردند.

رژیم تروریستی آل سعود این جنایت را در مقابل دیدگان جهانیان انجام داد، زیرا می‌دانست که اگر قانون و منشور به اصطلاح بین‌المللی را نقض کند، بازخواست و مجازات نخواهد شد.

در میان افراد اعدام شده، از میان هفت یمنی اعدام شده توسط رژیم سعودی، دو اسیر جنگی بودند که به طور ناگهانی از زندان خمیس مشیط در عسیر به محل اعدام منتقل شدند. آن‌ها در لیست مبادله اسرا قرار داشتند. مقامات سعودی همچنینساکنان این کشور از جمله 41 شیعه را با ادعای «دست داشتن در پرونده‌های تروریستی» اعدام کردند.

رژیم آل سعود در سال 2016 قتل عام مشابه دو روز گذشته را انجام داد و 47 نفر مظلوم از جمله شیخ «نمر النمر» را هدف قرار داد. این رژیم مذهب تشیع را که به عنوان یک فرقه اسلامی شناخته می‌شود و نزدیک به یک‌چهارم مسلمانان جهان به آن تعلق دارند، جرم می‌داند.

برای نخستین بار نیست که رژیم سعودی با صدور بیانیه‌ای، اتهامات ساختگی از جمله تروریسم، قتل، آدم‌ربایی، شکنجه و قاچاق سلاح و جنگ در مناطق درگیر خارج از عربستان را به این افراد نسبت می‌دهد.

عربستان چگونه بار دیگر چهره جنایتکار خود را به نمایش گذاشت

رژیم آل سعود به خود اجازه می‌دهد افراد زیادی را به قتل برساند که این اقدام را از طرق مختلف انجام می‌دهد. این رژیم افراد را به اتهام تروریست بودن به اعدام محکوم می‌کند یا به صورت مستقیم و تهاجمی مانند جنگ یمن بسیاری از غیرنظامیان بی‌گناه را قتل عام می‌کند. بدین ترتیب نام آل سعود با تروریسم پیوند خورده است.

جنایات آل سعود علیه شیعیان منطقه شرق عربستان حاکی از بُغض آن نسبت به شیعیان مظلوم است، اما باید بدانند که با این کارها نمی‌توانند جلوی روحیه انقلابی و عدالت‌خواهانه مردم حق‌طلب را بگیرند. ظلم و ستم باقی نخواهد ماند و روزی تمامی مظلومان با اتحاد و همبستگی خود ریشه‌های ظلم را نابود خواهند کرد. همان‌طور که امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «روز انتقام مظلوم از ظالم، شدیدتر از روز ستم کردن ظالم بر مظلوم است». از این رو، با همه اینها، شاید یکی از زیباترین شعارهای انقلابی معاصر این باشد: «مرگ بر آل سعود».

شیعیان در شرق عربستان سعودی طی سال‌های اخیر به شدت مورد هدف اقدامات جنایتکارانه مقامات آل سعود قرار گرفته‌اند. شیعیان در عربستان همواره در راستای دست یافتن به حقوق خود دست به اعتراض زده‌اند که این اعتراضات از سوی نیرو‌های امنیتی عربستان سرکوب می‌شود.

با وجود فقدان آمار رسمی در مورد جمعیت شیعیان در عربستان، حدود 10 تا 15 درصد جمعیت این کشور را شیعیان تشکیل می‌دهند.

عمده شیعیان عربستان در استان «الشرقیه» و به ویژه در شهر‌های «قطیف»، «احساء» و «دمام» ساکن هستند. اقلیتی از شیعیان نیز در شهر‌های «مدینه»، «العوامیه» و... حضور دارند.