ساخت 2 شهرک اسرائیلی در النقب فلسطین برای اسکان بیش از 200 هزار نفر

کابینه رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه با احداث دو شهرک جدید برای صهیونیستها در «النقب» اشغالی موافقت کرد. نخستین شهر، «کسیف» نام دارد که برای یهودیان افراطی ارتدوکس در نظر گرفته شده است و در نزدیکی منطقه «عراد» احداث خواهد شد.

روزنامه العربی الجدید گزارش داد،  قرار است بیش از ۱۰۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست در این شهر مستقر شوند. همچنین مقرر شده است که یک مرکز پزشکی و یک منطقه صنعتی مدرن نیز در این شهر احداث شود.  یهودیان سکولار در این شهر مستقر خواهند شد.

«زیو الکین»  وزیر مسکن و «آیلت شاکید» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده بودند که شهر کسیف در نزدیکی برای یهودیان افراطی ارتدوکس در منطقه عراد احداث شود. قرار است ۲۰ هزار واحد مسکونی در این شهر احداث شود و حدود ۱۰۰ تا ۱۲۵ هزار صهیونیست نیز در آن مستقر شوند.

شهر نیتسانا نیز در نزدیکی مرزهای مصر واقع شده و قرار است حدود دو هزار و ۲۰۰ خانواده صهیونیست در آن مستقر شوند. این شهرک، نقطه آغاز احداث شهرکهای دیگر در اراضی النقب است.

ساخت 2 شهرک اسرائیلی در النقب فلسطین برای اسکان بیش از 200 هزار نفر

آیلت شاکد، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی ضمن استقبال از این دو پروژه، ادعا کرد: «این یک گام مهم است که به ما کمک می کند تا بدترین بحران مسکن در اسرائیل را حل کنیم».

این در حالی است که همزمان با مشغول شدن کشورهای جهان به بحران روسیه و اوکراین، روند تخریب منازل مردم فلسطین در النقب افزایش یافت،ه است؛ به ویژه برای زوج‌های جوان، یا کسانی که قصد داشتند خانه‌ خود را بازسازی کنند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد ساکنان النقب فلسطین را مجبور به مهاجرت کند، ولی اهالی این منطقه، همچنان به مبارزه با این رژیم ادامه می‌دهند و تأکید دارند که از سرزمین خود خارج نخواهند شد.

تعداد بادیه نشینان در النقب در سال ۱۹۴۸، بیش از ۱۰۰ هزار نفر بوده است که بیشتر آنها به اجبار آواره شدند؛ زیرا یهودیان کاری کردند که ساکنان النقب مجبور شوند به نوار غزه، صحرای سینا و اردن مهاجرت کنند و در مجموع، ۱۱هزار نفر در این منطقه باقی ماندند(جزئیات بیشتر).

مساحت النقب 1۴ هزار و ۲۳۰ کیلومتر مربع است؛ یعنی حدود ۶۸% از مساحت فلسطین در سال ۱۹۴۸ که بالغ بر ۲۰ هزار و ۷۷۰ کیلومتر مربع بود. مساحتی که بادیه‌نشینان پیش از ۱۹۴۸ ساکن بودند، چهار میلیون دونم (هر دونم معادل ۱۰۰۰ مترمربع) بوده است، ولی امروز در ۳۰۰ هزار دونم سکونت دارند.