آمریکا در پی سلب هویت لبنانِ قدرتمند و مقاوم است

نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در تبلیغات انتخاباتی این جنبش گفت که حزب الله با پروژه سیاسی وارد انتخابات می‌شود و شعارش نیز «می‌مانیم، حمایت می‌کنیم و می‌سازیم» است.

شبکه خبری المنار به نقل از قاسم گزارش داد: «در میدان باقی می‌مانیم و از سرزمین، آبرو، انسانیت و کرامت حمایت می‌کنیم و نهادهای حکومتی و آن چیزی را می‌سازیم که به سود مردم باشد».

وی با بیان اینکه لبنان باید ارباب خود در خاک خود باشد، خاطر نشان کرد: «باید باقی مانده [اراضی خود] را آزاد کنیم و حافظ این سرزمین باشیم. خواستار پایبندی به قانون اساسی هستیم. قانون در لبنان، مرجع حقوق و وظایف شهروندان است».

معاون دبیر کل حزب الله با تأکید بر اینکه نباید تحت عنوان گفت‌وگو و با هدف انجام کودتا، از خارج درخواست کمک کرد، تصریح کرد: «برای نزدیک کردن دیدگاهها بین لبنانیها، به گفت‌وگو باور داریم، نه گفت‌وگویی که با فشار خارجی نباشد».

آمریکا در پی سلب هویت لبنانِ قدرتمند و مقاوم است

قاسم ادامه داد: «با ائتلاف با کسانی که در سطح سیاسی و خط حاکمیتی مبتنی بر مقاومت قرار دارند، وارد انتخابات شده‌ایم. همپیمان اصلی ما نیز جنبش امل است، ولی همپیمانان دیگری داریم».

وی با بیان اینکه آمریکا برای پروژه خود، از ابزارهایی استفاده می‌کند که به سود اسرائیل است، تأکید کرد: «تجربه سیاسی و اجتماعی ما، تجربه درخشانی است... ما وزرا و نمایندگانی داریم که تجربه موفقیت‌آمیزی دارند».

این مقام حزب الله با اشاره به اختلافات بزرگ در میان گروه ۱۴ مارس (وابسته به عربستان سعودی)، گفت که آمریکا در پی «سلب هویت لبنانِ قدرتمند و مقاوم است، ولی با وجود خط حاکمیتی مبتنی بر مقاومت، نخواهد توانست به اهداف خود دست پیدا کند».

پارلمان لبنان ۲۷ مهر ماه گذشته، با برگزاری انتخابات پارلمانی در ۲۷ مارس آتی ( ۷ فروردین ۱۴۰۱) موافقت کرد.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله هم تاکید کرده بود که حزب الله در پی برگزاری انتخابات در زمان مشخص خود است و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد از این‌که هیچ یک از طرفهای لبنانی خواستار تعویق انتخابات پارلمانی باشند.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای اعلام کرده بود که گروه‌های سیاسی لبنان خواستار برگزاری انتخابات در در موعد مقرر خود، طبق قانون انتخاباتی جاری کشور که ۲۷ مارس آتی است، هستند.

نظام لبنان پارلمانی است و نخست وزیر و رئیس جمهور از دل این پارلمان بیرون می آیند به همین دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی از اهمیت ویژه‌ای در این کشور برخوردار است که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود اما انتخابات پیشین، برای نخستین بار بعد از ۹ سال و در پی یک تأخیر ۵ ساله در ۸ می ۲۰۱۸ (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷)برگزار شد.