گروه‌های فلسطینی نشست 4 کشور عربی با تل‌آویو در «نقب» را محکوم کردند

وزرای خارجه چهار کشور عربی مصر، امارات، بحرین و مغرب امروز یکشنبه در اجلاسی که با حضور «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در منطقه اشغالی نقب برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

«داود شهاب» از رهبران جنبش جهاد اسلامی مشارکت وزرای خارجه عرب در این اجلاس را محکوم کرد و آن را یکی از نمادهای سازش و همکاری دانست که به نفع رژیم اشغالگر و سیاست‌های تجاوزکارانه آن است و ملت فلسطین و سرزمین آن را هدف قرار داده است.

وی در مصاحبه با شبکه  فلسطین الیوم با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این اجلاس هویت عربی خود را از دست داده‌اند، گفت: این حق همه ملت‌های عربی است که این سوال را بپرسد که آیا وزرای خارجه عرب تا این حد حقیقت و ماهیت نزاع موجود در نقب را نادیده گرفته و در نشستی به میزبانی رژیم اشغالگر در منطقه النقب که در معرض یهودی‌سازی و کوچاندن اهالی آن قرار دارد، شرکت می‌کنند؟

وی تصریح کرد که این نشست حمایت از رژیم صهیونیستی است حال آنکه گزارش‌های سازمان ملل به روشنی تأیید می‌کند که جنایت‌های این رژیم جنایت‌های پاکسازی و تبعیض نژادی است.

از سوی دیگر جنبش حماس با محکوم کردن برگزاری این اجلاس تأکید کرد که دیدار شش جانبه عربی-آمریکایی و اسرائیلی در النقب را محکوم و بر مخالفت قاطعانه با تمامی اشکال سازش تأکید می‌کنیم. این جنبش تأکید کرد که این دیدار تنها به نفع رژیم اشغالگر است و رفتار وزرای خارجه عرب با مواضع و منافع امت عربی مبنی بر مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، در تضاد است.

برگزاری اجلاس النقب در حالی است که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در این منطقه اشغالی همچنان ادامه دارد. سه‌شنبه گذشته نیز نشست سه‌جانبه‌ای بین «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر، «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی و «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه توریستی شرم‌الشیخ مصر برگزار شد.

نشست نقب

امارات، بحرین و مغرب در سال ۲۰۲۰ تحت نظارت آمریکا، توافقنامه سازش با رژیم صهیونیستی را امضا کردند.