طرح ربودن عرفات از زبان افسر صهیونیست

این افسر سابق ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی فاش کرد در تمرینات مربوط به طرح ربودن عرفات و تبعید وی به خارج از فلسطین اشغالی شرکت کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری قدس؛ رام روتبرگ که پیشتر در سمت فرماندهی یگان سیزدهم نیروی دریایی ارتش رژیم اشغالگر خدمت می‌کرد گفت یک گروه متخصص از نیرو‌های وی، طرح ربودن عرفات و تبعید عرفات به خارج از فلسطین اشغالی را بررسی کردند و در این باره دوره دیدند.

این افسر خاطر نشان کرد مقامات سیاسی و امنیتی اسرائیل در انتفاضه الاقصی پس از متهم شدن عرفات به مسئولیتش در چندین عملیات نظامی علیه اهداف اسرائیلی، ایده دور کردن وی از فلسطین را بررسی کردند.

اظهارات روتبرگ در فیلمی در کانال سیزدهم تلویزیون اسرائیل منتشر شده است. این فیلم درباره عملیات ارتش اشغالگر به نام «السور الواقی (دیوار محافظ)» است که در آوریل سال ۲۰۰۲ در کرانه باختری اجرا شد.

از زمان فوت یاسر عرفات در ماه نوامبر سال ۲۰۰۴، شبه‌ها و اتهاماتی به رژیم اشغالگر وارد شده است و گفته می‌شود اسرائیل پس از آنکه وی را در طول انتفاضه الاقصی به شدت محاصره کرد، مسمومش کرد که موجب مرگ رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطینی شد.

طرح ربودن عرفات از زبان افسر صهیونیست

نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین به مناسبت شانزدهمین سالگرد وفات یاسر عرفات، رئیس سابق تشکیلات خودگردان گفته بود بدون کوچکترین تردید، اسرائیل یاسر عرفات را ترور کرد. محمود عباس نیز به خاطر مخالفت با طرح معامله قرن ترامپ به ترور تهدید شد.