درخواست جمهوری‌خواهان آمریکا برای بازگرداندن حساب توییتر ترامپ

پس از انتقاد مکرر مدیرعامل شرکت «تسلا» و «اسپیس ایکس» از رویکرد رسانه‌های اجتماعی در مواجهه با صدا‌های مخالف، چند جمهوری‌خواه از ایلان ماسک خواستند تا حساب کاربری دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در توییتر را بازیابی کند. ایلان ماسک با خرید ۹.۲ درصد از سهام این شرکت به مبلغ ۲.۹ میلیارد دلار، به بزرگترین سهامدار این شبکه اجتماعی تبدیل شد.

لورن بوبرت، نماینده کنگره در توییتی نوشت: «اکنون که ایلان ماسک بزرگترین سهامدار توییتر است، زمان آن فرا رسیده است که سانسور سیاسی برداشته شود و صفحه ترامپ برگردد.»

پیت هگزت، مجری و فعال تلویزیونی نیز در برنامه «فاکس اند فرندز» گفت: «توییتر قبلاً یک میدان باز برای افکار آزاد بود در حالی که اکنون تیک‌های آبی چپ‌گرا بر این تفکر نظارت می‌کنند. آن‌ها دونالد ترامپ و بسیاری از محافظه‌کاران را کنار زدند.»

نایجل فاراژ، سیاستمدار انگلیسی و عضو سابق پارلمان اروپا نیز به درخواست‌ها برای بازگرداندن حساب توییتری ترامپ پیوست و روز سه‌شنبه در توییتی نوشت که تصمیم ماسک برای حضور در هیئت مدیره توییتر «اولین گام در مسیر درست است.»

۱۵ فروردین، وب‌سایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اعلام کرد که ایلان ماسک در ۲۳ اسفند مالک تقریباً ۷۳.۴۸ میلیون سهام مشترک توییتر شد. این میزان، معادل ۹.۲ درصد از سهام این شرکت است. پس از اعلام این خبر، سهام توییتر در روز دوشنبه با ۲۶ درصد افزایش به ۴۹.۵۶ دلار رسید.

ایلان ماسک، با بیش از ۸۰ میلیون دنبال کننده، بار‌ها تعهد توییتر به آزادی بیان را زیر سوال برده و درمورد ایجاد شبکه اجتماعی خود صحبت کرده است. هفته گذشته، او تأکید کرد که به طور جدی در خصوص ایجاد یک پلتفرم جدید فکر می‌کند. او همچنین یک نظرسنجی منتشر کرد که در آن از دنبال کنندگانش پرسید که آیا مدیریت توییتر اصول آزادی بیان را رعایت می‌کند یا خیر. جواب بیش از ۷۰ درصد شرکت کنندگان «نه» بود.

درخواست جمهوری‌خواهان آمریکا برای بازگرداندن حساب توییتر ترامپ

در اکتبر ۲۰۲۱، دونالد ترامپ که برای همیشه از توییتر محروم شده بود، از راه‌اندازی شبکه اجتماعی خود خبر داد و هدف از این کار را ایستادگی در برابر «ظلم فناوری بزرگ» که صدای مخالف در آمریکا را خاموش می‌کند، عنوان کرد.