آتش‌‌سوزی در پایگاه آمریکا در سوریه

یک منبع امنیتی در ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش ، امروز (پنجشنبه)، خبر داد که پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق سوریه با چند راکت هدف حمله قرار گرفته است.

منبع مذکور در این خصوص به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «در حمله‌ای راکتی، پایگاه ائتلاف بین‌المللی در میدان نفتی العمر واقع در استان دیرالزور سوریه هدف قرار گرفت. اطلاعات درباره اینکه آیا این حمله منجر به تلفات جانی یا خسارت مادی شده، هنوز در دست نیست».

با این حال، منابع محلی به اسپوتنیک خبر دادند که در پی حمله راکتی به میدان نفتی العمر، در پایگاه آمریکا آتش‌ شعله‌ور شده است. این منابع می‌گویند که حمله بامداد امروز و توسط عده‌ای افراد ناشناس انجام شده است.

آتش‌‌سوزی در پایگاه آمریکا در سوریه

منابع یادشده اضافه کردند که به علت محاصره فوری منطقه توسط نیروهای آمریکایی هنوز نمی‌توان از تلفات احتمالی اطمینان حاصل کرد. طبق گفته این منابع، نیروهای آمریکا به سرعت مبدأ حمله را هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند و همزمان جنگنده‌ها و پرنده‌های شناسایی آمریکا در آسمان شمال شرق استان دیرالزور به پرواز درآمدند.

این دومین بار است که پایگاه نیروهای آمریکایی در میدان نفتی العمر در ماه جاری میلادی هدف حمله قرار می‌گیرد. پایگا‌های آمریکا در ماه‌های گذشته هم چندین بار هدف حملات راکتی قرار گرفته بودند.