روسیه: فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا تهدید آمیز است

ایگور کریلوف گفت: به لطف عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ، محافل بین المللی به اطلاعاتی درباره فعالیت‌های بیولوژیک درخاک اوکراین دست یافتند که تامین مالی این فعالیت‌ها از سوی آمریکا ست.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، فرماندهی نیرو‌های شیمیایی، بیولوژیک و هسته‌ای روسیه گفت: تعداد آزمایشگاه‌ها در ۱۴ شهر اوکراین به ۳۰ مورد رسیده است. واشنگتن در پی آن بود تا ماهیت فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی خود را در اوکراین فاش نکند، در گزارش‌هایی هم که به محافل بین المللی ارائه شد به مطالعه و بررسی بر روی عوامل انتشار بیماری‌ها که با هزینه مالی واشنگتن در جریان بود، اشاره‌ای نشده است، چنین رفتار‌هایی سئوالاتی را درباره اهداف واقعی پنتاگون در اوکراین مطرح می‌کند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرد مدارکی پیدا کرده که نشان می‌دهد مقامات اوکراین، تحت حمایت و هدایت مستقیم وزارت دفاع آمریکا، سرگرم اجرای پروژه‌ها و آزمایشات خطرناک به عنوان بخشی از برنامه بیولوژیک نظامی بوده اند. این فعالیت‌ها سال‌ها در خاک اوکراین در میانه شرق اروپا و در نزدیک‌ترین فاصله به مرز‌های روسیه صورت گرفته است و تهدیدی جدی برای امنیت بیولوژیک روسیه و منطقه ایجاد کرده است.

روسیه: فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا تهدید آمیز است

«دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، فعالیت‌های بیولوژیک نظامی آمریکا در قلمروی اوکراین را ناقض کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیک عنوان کرد و خواستار شفاف سازی واشنگتن در این خصوص شد.