شمار مبتلایان در جهان از مرز نیم میلیارد نفر عبور کرد

سی ان ان در ادامه افزود: هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا از بدو شیوع آن در جهان از ۵۰۰ میلیون فرد مبتلا عبور کرد.

این رسانه تصویری آمریکایی گزارش کرد: پیش از این؛  بیش از یکسال طول کشید تا آمار مبتلایان به ویروس کرونا درجهان به ۱۰۰ میلیون برسد و پس از آن نزدیک به ۲۰۰ روز طول کشید تا شمار مبتلایان به کووید-۱۹ به ۲۰۰ میلیون نفر برسد.

سی ان ان ادامه داد: اکنون فاصله زمانی کوتاه تر و شمار مبتلایان به ویروس کرونا بطرز چشم گیری افزایش نشان می دهد، در بازه زمانی ۳۳روزه به ۴۰۰ میلیون و در بازه زمانی ۶۲روزه به ۵۰۰ میلیون مبتلا رسیده است، اما   باور عمومی  بر این است که شمار مبتلایان به کرونا  بیش  ازاین ارقام و آمار است.

به گزارش ایرنا، «آنتونی فائوچی»  مدیر موسسه ملی آلرژی و ابتلا به امراض  آمریکا  در  مورخ ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ طی هفته های پیش رو در آمریکا هشدار داد.

فائوچی دراین باره گفت:  افزایش موارد ابتلای به ویروس کرونا می تواند نتیجه کاهش مصونیت ایمنی (واکسن های تزریق شده) و تسهیل محدودیت های اجتماعی در سراسر آمریکا باشد.

بنابر داده ها تارنمای اطلاع رسانی «وردمترز دات اینفو» (worldometers.info) هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از ۵۰۲میلیون ۱۶۷ هزار نفر رسید که ازاین تعداد بیش از شش میلیون و ۲۰۰هزار نفر جان باخته اند.

شمار مبتلایان در جهان از مرز نیم میلیارد نفر عبور کرد

بنابرهمین گزارش آمریکا با  ۸۲میلیون و ۱۹۲هزار فرد مبتلا به کووید-۱۹ و بالغ بر یک میلیون و نفر جان باخته مبتلا به این بیماری، همچنان کانون شماره یک شیوع ویروس کرونا در جهان به شمار می رود.