یورش صدها صهیونیست‌ به مسجدالاقصی+فیلم

صد‌ها نظامی رژیم صهیونیستی صبح امروز، بار دیگر در راستای سیاست اشغالگری خود به صورت گسترده به حریم مسجدالاقصی یورش بردند و تعدادی از نمازگزاران فلسطینی در صحن‌های مسجد الاقصی را دستگیر کردند.

بعضی خبرگزاری‌ها اعلام کردند که تعدادی از شهرک نشینان صهیونیستی در منطقه دروازه غربی برای تدارک یورش به مسجدالاقصی تجمع کرده اند.

کانال تلگرامی المسیره اعلام کرد که نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی دروازه «المطهره» یکی از دروازه‌های مسجدالاقصی را بسته و مردم حاضر در آنجا را محاصره کردند. در همین حال، نظامیان اشغالگر صهیونیست به یک جوان فلسطینی در منطقه باب حطه در مسجدالاقصی حمله ور شدند.

المیادین نیز در خبری فوری با اعلام یورش صد‌ها نظامی اشغالگر به مسجد الاقصی گفت: «استقرار نیرو‌های اشغالگر در صحن‌های مسجدالاقصی زمینه را برای هجوم شهرک نشینان فراهم کرده است و اشغالگران برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از دروازه‌های مسجد، بمب‌های صوتی و گلوله‌های پلاستیکی را در داخل صحن‌های الاقصی پرتاب می‌کنند.»

شبکه قدس الاخباریه نیز اعلام کرد که هم اکنون شهرک نشینان صهیونیست به نظامیان اشغالگر پیوسته و به مسجدالاقصی یورش بردند.نظامیان صهیونیست به نگهبانان زن مسجدالاقصی در نزدیکی دروازه‌های مصلی «قبه الصخره» در مسجدالاقصی حمله کردند.

جوانان غیرمسلح فلسطینی با سردادن شعار «با جان، با خون فدای تو می‌شویم ای مسجدالاقصی» با نظامیان صهیونیست مقابله می‌کنند.

 جوانان فلسطینی با پرتاب سنگ یک اتوبوس شهرک نشینان صهیونیست  را در نزدیکی «باب الاسباط» هدف قرار دادند که باعث زخمی شدن ۵ نفر از شهرک نشینان شد.

صهیونیست‌ها تصمیم دارند از امروز (یکشنبه) به مدت یک هفته به مناسبت عید «پسح» به مسجد الاقصی، قبله نخست مسلمانان تعرض کنند. در همین حال شبکه عبری زبان «کان» از حضور گسترده نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در محوطه‌های مسجد الاقصی به منظور تامین امنیت شهرک‌نشینان در جریان تعرض به این مسجد خبر داد.

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، درگیری‌ها بین اشغالگران صهیونیست و مردم فلسطین افزایش یافته و در دو روز گذشته ه نظامیان صهیونیست به نمازگزاران روزه دار در مسجدالاقصی و وقوع درگیری در کرانه باختری و قدس اشغالی، بیش از ۳۵۰ فلسطینی زخمی و بیش از ۵۰۰ فلسطینی بازداشت شدند.

پس از این درگیری‌ها همه نهاد‌های فلسطینی و نیرو‌های مقاومت واکنش نشان داده و یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کردند.

 

حجم ویدیو: 1.62M | مدت زمان ویدیو: 00:00:29