روسیه دیگر شریک قابل اعتمادی نیست

 «اورسولا فون‌درلاین» رئیس کمیسیون اروپا نسبت به تصویب بسته تحریمی جدید علیه روسیه به بهانه جنگ در اوکراین، ابراز امیدواری کرد.

فون‌درلاین امروز (جمعه) طی مصاحبه با روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه» گفت مطمئن است که این اتحادیه بسته جدید تحریم‌ها را علیه روسیه تصویب خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره توضیح داد: «من مطمئن هستم که ما این بسته را در مسیر درست قرار خواهیم داد، اگر یک روز بیشتر طول بکشد، یک روز هم یک روز است؛ اما ما در مسیر درست حرکت می‌کنیم».

این مقام اروپایی در ادامه اظهار داشت: «تحریم نفتی آسان نخواهد بود، اما با توجه به ارزش‌های روسیه نمی‌توانیم در درازمدت پول به روسیه منتقل کنیم».

روسیه دیگر شریک قابل اعتمادی نیست

فون‌درلاین با بیان اینکه جای اتحادیه اروپا در کنار اوکراین است، افزود: «ما باید وابستگی خود به گاز روسیه را کاهش دهیم. روسیه دیگر شریک قابل اعتمادی نیست».

وی پیش از این نیز با متهم کردن روسیه به «باج‌گیری گازی»، گفت برای سناریوی قطع صادرات گاز روسیه به اروپا آماده شده‌اند.

به نوشته رویترز، ذخایر گاز اتحادیه اروپا در حال حاضر ۳۲ درصد پر هستند. کشورهای اتحادیه اروپا در حال مذاکره درباره قوانین اضطراری هستند که آنها را ملزم می‌کند تا ماه نوامبر سال جاری ۸۰ درصد ذخایر گازی خود را پر کنند تا در فصل زمستان، زمانی که تقاضای گرمایش گاز به اوج خود می‌رسد، یک محافظ در برابر قطع احتمالی گاز از روسیه را تشکیل دهند.

شرکت روسی گازپروم هفته قبل اعلام کرد که عرضه گاز به لهستان و بلغارستان را به دلیل  عدم پرداخت هزینه گاز به روبل متوقف کرده است.