پادشاه سعودی راهی بیمارستان شد

دیوان پادشاهی عربستان سعودی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که سلمان بن عبدالعزیز ، پادشاه این شب گذشته راهی بیمارستان فوق تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده شده است.

خبرگزاری رسمی سعودی (واس) بدون هیچ گونه توضیحی، صرفا مدعی شده است که وی برای انجام برخی آزمایش‌های پزشکی به بیمارستان منتقل شده است.

این برای دومین بار در دو ماه گذشته است که پادشاه فرتوت سعودی راهی بیمارستان می‌شود. او در تاریخ ۱۶ مارس (۲۵ اسفند۱۴۰۰) نیز راهی بیمارستان ملک فیصل شده بود تا به گفته دیوان پادشاهی ضمن انجام آزمایش‌های پزشکی، باتری قلبش را نیز عوض کند.

پادشاه ۸۷ ساله سعودی در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. سال گذشته میلادی حضور طولانی مدت او در اقامتگاهش در شهر نئوم در شمال غرب عربستان و عدم حضور در مقابل دوربین‌ها که یک و سال و نیم به طول انجامیده بود، حرف و حدیث‌های زیادی را به وجود آورد و بسیاری به کهولت سن و ناتوانی‌اش در اداره امور اشاره کرده و برخی نیز از جمله «مضاوی الرشید» معارض معروف عربستانی نوشتند که شاه سعودی دیگر قدرت درک مسائل اطراف خود را ندارد.

پادشاه سعودی راهی بیمارستان شد

سلمان بن عبدالعزیز آخرین بار در مراسم نماز عید فطر به همراه پسرش محمد بن سلمان که در عمل اداره امور را در دست دارد، دیده شده است.