افزایش خودکشی ملوانان ناو جورج واشنگتن

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه گذشته نسبت به چندین مورد خودکشی در ناو یو اس اس جورج واشنگتن هشدار دادند. این درحالی است که رییس پنتاگون به کاستی ها در نحوه اسکان ملوانان در کشتی های در حال تعمیر اذعان کرد.

نیروی دریایی آمریکا ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱  اعلام کرد تنها در کمتر از یک هفته اجساد سه ملوان نیروی دریایی متعلق به  ناو هواپیمابر یو. اس. اس جورج واشنگتن پیدا شد.

اجساد خدمه این ناوهواپیمابر آمریکایی در ۹ و ۱۰ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین) درحالی پیدا شد که یکی از نفرات کشته شده در داخل ناو و دو نفر دیگر خارج از پایگاه متعلق به این ناوهواپیمابر پیدا شدند.

تارنمای لژیون که به اخبار و مسائل نظامی ایالات متحده می پردازد، گزارش داد: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به یک هیات فرعی کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان گفت که پنتاگون منتظر نتایج دو تحقیق درباره ناو جورج واشنگتن و چگونگی اسکان ملوانان پس از مرگ سه خدمه کشتی در کمتر از یک هفته در ماه آوریل است.

آستین گفت: اینکه ما انتخاب های درستی انجام دادیم یا نه، باید به زبان آورده شود. مطمئناً مشکلاتی در آنجا وجود دارد. ما باید کمی بیشتر درک کنیم که مشکل از کجاست و سپس باید بفهمیم که چه کاری انجام دهیم تا در آینده با این نوع مشکلات مواجه نشویم.

مارسی کاپتور نماینده ایالت اوهایو، گفت که او "به شدت نگران" است که سرعت کند تعمیرات کشتی باعث ایجاد "وضعیت ناامید کننده" برای خدمه ساکن در آن شود. ناو جورج واشنگتن از سال ۲۰۱۷ در شهر نیوپورت نیوز در ایالت ویرجینیا، برای تعمیرات اساسی و فرایند سوخت گیری اتمی پهلو گرفته است.

کاپتور گفت: صدها ملوان به مسکن یا ماشین دسترسی ندارند و در کشتی گیر افتادند. این واقعا برای روحیه تضعیف کننده است.

این نماینده دموکرات گفت که انتظار می رفت کار بر روی جورج واشنگتن در اواخر سال ۲۰۲۱ به پایان برسد اما اکنون تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. آستین این تاخیر را به همه‌گیری ویروس کرونا نسبت داد و گفت که تعمیر یک ناو هواپیمابر هسته‌ای مانند جورج واشنگتن نیازمند «کار بسیار بسیار پیچیده‌» است.

وی افزود : مطمئناً پیش بینی نمی شد که کشتی این مدت طولانی در چرخه تعمیر باشد، اما با این وجود من انتظار دارم رهبری تصمیمات درستی بگیرد و مشتاقانه منتظرم ببینم بررسی ها به کجا خواهد رسید.

افزایش خودکشی ملوانان ناو جورج واشنگتن

پرسنل ناو هواپیما بر جورج واشنگتن در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفتند که شرایط  زندگی بر روی این ناو که در حال تعمیر است، غیر استاندارد بوده و فرماندهان و مقامات نیروی دریایی به شکایتی که برای بهبود وضعیت به آنها داده می شود، توجه نمی کنند.

ناوهواپیمابر جورج واشنگتن یک ناو هواپیمابر کلاس نیمیتز با موتور هسته ای است که انتظار می رود برای سال ۲۰۲۳ آماده بازگشت به دریا و انجام ماموریت شود.