تهدید معلمان فلسطین اشغالی

منابع خبری صهیونیستی روز یکشنبه از احتمال اعتصاب سراسری معلمان در فلسطین اشغالی خبر دادند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» اتحادیه معلمان رژیم موقت صهیونیستی روز یکشنبه تهدید کرد در صورت عدم افزایش دستمزد معلمان تا آغاز سال تحصیلی آینده در سپتامبر، دست به اعتصاب خواهد زد.

این اتحادیه خواستار توافقی در مورد بهبود ساختار دستمزد با کمک وزارت دارایی شده  تا از مهاجرت گسترده معلمان و مربیان جلوگیری می‌کند.

وزارت دارایی رژیم موقت صهیونیستی در  بیانیه‌ای درباره اختلاف کارگری صنفی معلمان اعلام کرد: «از این که بارها و بارها این اتحادیه ترجیح می‌دهد به جای گفت‌وگو، تهدید به اعتصاب کند، ناامید است.»

تهدید معلمان فلسطین اشغالی

چندی قبل نیز منابع خبری گزارش کردند که آمار فقر میان شهرک نشینان صهیونیست افزایش یافته، مسئله‌ای که نشان‌دهنده شکست سیاست‌های رژیم اشغالگر اسرائیل در رسیدگی به این مشکل به ویژه پس از شیوع بیماری کروناست.

روزنامه «معاریو» در گزارشی نوشت: «بر اساس تعریفی که بیمه اسرائیل از خط فقر ارائه داده است، یک میلیون و ۹۲۰ هزار اسرائیلی فقیر هستند (معادل ۲۰ درصد از کل اسرائیلی‌ها) که شامل حدود ۸۶۰ هزار کودک و ۱۶۰ هزار اسرائیلی بعد از سن بازنشستگی نیز می‌شود.»

این داده‌ها نشان می‌دهد که در سرزمین های اشغالی میزان فقر بر اساس درآمد اقتصادی افزایش و نابرابری گسترش یافته است. بر اساس این گزارش، داده‌های سال ۲۰۲۱ حاکی از افزایش میزان فقر بر اساس درآمد خالص و افزایش تعداد فقرا از ۲۱.۶ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۲۲.۷ درصد است، بنابراین میزان فقر در سال ۲۰۲۱ بیشتر از سال ۲۰۱۹ شد.

چندی قبل یکی دیگر از رسانه‌های صهیونیستی از بیکاری ۷۰ درصدی شاغلان یکی از شهرهای واقع در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

روزنامه «هاآرتص» نوشت که بر اساس آمارهای منتشر شده، به دلیل شیوع ویروس کرونا ۷۰ درصد شاغلان در شهر «ایلات» از کار اخراج شده یا مرخصی بدون حقوق گرفته اند و  شیوع ویروس کرونا به شدت بر بخش گردشگری این شهر اثرگذاشته است. 

ایلات، شهری بندری در جنوب فلسطین اشغالی است که هرساله گردشگران داخلی و خارجی از آن بازدید می‌کنند.