ریزش حمایت از ترامپ درمیان جمهوریخواهان

تارنمای نشریه آمریکایی نیوزویک با انتشار این خبر نوشت: نظرسنجی های جدیدی که نتایج آن روز یکشنبه (روز گذشته ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) انتشار یافت نشان می دهد که اقلیتی از جمهوریخواهان  بدنبال رهبری جدید، به غیر از ترامپ  برای این حزب هستند؛ هرچند نفوذ وی بر حزب جمهوریخواه و حمایت از نامزدهای مورد نظر وی که در انتخابات درون حزبی به پیروزی رسیدند همچنان از سوی بسیاری از جمهوریخواهان ادامه دارد.

تارنمای خبری نیوزویک در ادامه نوشت: نتایج سه نظرسنجی مشترک «ان بی سی نیوز »، «هارت ریسرچ آسوشیت» (Hart Research Associates) و «پابلیک اوپنیون استراتژی» (Public Opinion Strategies) نشان می دهد که  شمار قابل توجهی از رای دهندگان درون  حزب جمهوریخواه  بدنبال رهبریت فردی بجز ترامپ برای این حزب هستند.

نیوزویک نوشت: درمجموع ۴۳ درصد از رای دهندگان که قصد دارند در سال جاری میلادی در انتخابات درون حزبی جمهوریخواه شرکت کنند ترجیح می دهند تا حزبشان رهبری جدید داشته باشد.

بنابراین گزارش نتیجه این نظرسنجی حاکی است که یک سوم از پرسش شوندگان، ۳۳درصد، براین باورند که ترامپ رئیس جمهور خوبی بود اما اکنون زمان داشتن رهبریت جدید در راس این حزب است، علاوه بر آن ۱۰ درصد دیگر نیز دراین نظرسنجی گفته اند ترامپ رئیس جمهور «بدی» برای آمریکا بود و حال زمان کنار رفتن وی از این حزب است.

این نظرسنجی در دو بازه زمانی ۵تا ۷ ماه مه (۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ) و ۹ تا ۱۰ ماه مه  (۱۹ تا ۲۰ اردیبهشت ماه ) از میان یکهزار شهروند آمریکایی به عمل آمده است.

ریزش حمایت از ترامپ درمیان جمهوریخواهان

نیوزویک افزود: درحالی رای دهندگان جمهوریخواه مایل به کنار رفتن ترامپ هستند که تاکنون ۳۹ نامزد از ۴۰ نامزد سنا، مجلس نمایندگان و فرمانداری در رقابت درون حزبی که از حمایت ترامپ برخوردار بودند به پیروزی دست یافته و خود را برای انتخابات میان دوره ای پیش رو برای رقابت با رقبای دموکرات خود آماده می کنند.