هدف فرانسه این است که روسیه پیروز نشود

«کلیمان بون» وزیر امور اروپای فرانسه گفت که هدف پاریس این است که روسیه به پیروزی نرسیده و اوکراین آزاد شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: «" ولادیمیر پوتین " رئیس جمهور روسیه کسی است که پشت جنگ بوده و مقصر آن است».

این مقام فرانسوی اضافه کرد: «بدون آنکه در شرایط جنگی قرار داشته باشیم به اوکراین کمک می‌کنیم  و اوکراینی‌ها باعث این جنگ نبوده و تلاش می‌کنند که کشورشان را از کشوری که آن را اشغال کرده، آزاد کنند».

بون افزود: «ما از اوکراین نه تنها به دلیل وظیفه اخلافی حمایت می‌کنیم بلکه اگر اروپا این اقدام را انجام ندهد، همانند آن است که بگوید روسیه هر کاری که بخواهد می‌تواند انجام دهد و این موضوع برای امنیت اروپا خطرناک است».

       هدف فرانسه این است که روسیه پیروز نشود

وزیر امور اروپای فرانسه گفت:‌«اوکراین همان اروپا است و زمانی که شما ضعیف باشید، نمی‌توانید صلح را محقق کنید».

از سوی دیگر «میخائیلو پودولیاک» مشاور ریاست‌جمهوری اوکراین روز شنبه در سخنانی درخواست‌های غرب برای آتش‌بس فوری شامل باقی‌ماندن نیروهای روسیه در سرزمین‌هایی که در جنوب و شرق اوکراین اشغال کرده‌اند، را «بسیار عجیب» توصیف کرده و آن را رد کرد.

پودولیاک در این‌باره اظهار داشت: «نیروهای (روسی) باید کشور را ترک کنند و پس از آن است که تداوم روند مذاکرات صلح امکان پذیر خواهد بود. زیرا آتش‌بس به نفع کرملین خواهد بود».

وی همچنین افزود: «آنها می‌خواهند نوعی موفقیت نظامی را تثبیت کنند. با کمک شرکای غربی ما قطعا هیچ موفقیت نظامی حاصل نخواهد شد. خوب است اگر نخبگان اروپایی و آمریکایی تا آخر بفهمند؛ روسیه را نمی‌توان در نیمه راه رها کرد، زیرا آنها روحیه انتقام‌گرایی را توسعه خواهند داد و حتی ظالم‌تر خواهند شد. آنها باید شکست بخورند، تحت تأثیر قرار گیرند. شکستی دردناک، تا حد امکان دردناک».