تبادل شش اسیر از نیروهای صنعاء در جنوب یمن

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای صنعاء، عصر امروز (چهارشنبه)، از عملیات موفق تبادل اسرا خبر داد.

بنا بر گزارش شبکه «المسیره»، عبدالقادر المرتضی بدون ذکر جزئیات بیشتر اعلام کرد که شش نفر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در قالب عملیات تبادل اسرا در استان «شبوه» آزاد شده‌اند.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که پیشتر عربستان سعودی به جای آزادسازی اسرای یمنی طبق توافق انجام‌شده با وساطت فرستاده سازمان ملل، کارگران یمنی را از این کشور اخراج کرده بود و آن‌ها را به عنوان اسرای صنعاء جا زده بود.

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن در این خصوص گفته بود: «عربستان سعودی به عدن فرستاده کارگر بود نه اسیر. رفتار سعودی‌ها عمدی و حاوی نیت‌های خبیثانه است.»

تبادل شش اسیر از نیروهای صنعاء در جنوب یمن

المرتضی اضافه کرده بود: «عربستان سعودی با ابتکارات بشردوستانه غیرواقعی در تلاش است که وجهه خود را بهبود ببخشد. این کشور همچنین سعی دارد تهمت بکارگیری استفاده از عناصر خارجی در ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را به این نیروها نسبت دهد.»

این مسئول یمنی همچنین با تأکید بر اینکه امارات و عربستان، مسئول این اقدام هستند، خاطر نشان کرده بود ائتلاف سعودی از سازمان ملل نیز به سود خود استفاده می‌کند و این سازمان، وضعیت اسف‌باری دارد.

الدیلمی با اشاره به اینکه سازمان ملل باید بی‌طرفی خود را حفظ کند، تأکید کرده بود ربودن اتباع یمن و اسیر معرفی کردن آنان، مشکل بزرگی است و مشارکت سازمان ملل در این نمایش، یک امر ناپسند است.