درخواست اتحادیه جهانی علمای مسلمان برای دفاع از مسجدالأقصی

«علی القره داغی» دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان یکشنبه شب(دیشب) در واکنش به یورش‌های مکرر شهرک‌نشینان به مسجدالأقصی ، امت اسلامی و رهبران آن را به حمایت از این مسجد دعوت کرد.

القره داغی گفت که این اتحادیه اقدامات شهرک‌نشینان صهیونیست را بشدت محکوم می‌کند و از رهبران و ملت‌های اسلامی می‌خواهد که از قبله نخست مسلمانان و معراجگاه پیامبر اکرم (ص) حمایت کنند و نهایت تلاش خود را برای مقابله با تجاوزات اشغالگران علیه مسجدالأقصی و ساکنان قدس بکار ببندند.

اتحادیه مذکور همچنین از آزادی‌خواهان جهان، سازمان‌های بین‌المللی و بشردوستانه خواست تا از حقوق فلسطینی، عربی و اسلامی در مسجدالأقصی، قدس و تمامی اراضی اشغالی حمایت کنند.

درخواست اتحادیه جهانی علمای مسلمان برای دفاع از مسجدالأقصی

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، القره داغی ضمن ابراز نگرانی از حوادث مسجدالأقصی و قدس شریف، تأکید کرد که مسجدالأقصی و قدس و اراضی اشغالی فلسطین همگی امانتی در دست مسلمانان است و ما مسلمانان در برابر خداوند متعال و نسل‌های آینده باید پاسخگو باشیم.

روز یکشنبه (دیروز) ده‌ها هزار شهرک‌نشین صهیونیست در راهپیمایی «پرچم» یا همان «رقص پرچم» در قدس اشغالی شرکت کردند که باعث درگیری بین آن‌ها و فلسطینیان شد و در این درگیری ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.