سکندری خوردن بایدن روی ‌پله هواپیما+ فیلم

در حالی که اظهارنظرها درباره وضعیت سلامت جسمی و ذهنی جو بایدن در آمریکا هر از چند گاهی در خبرساز می‌شود، رسانه‌های این کشور گزارش‌هایی درباره سکندری خوردن او در راه پله هواپیما منتشر کردند.

بنا بر گزارش «نیویورک پست»، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هنگام سوار شدن به هواپیمای ویژه ریاست جمهوری این کشور برای شرکت در اجلاس قاره آمریکا در شهر لس آنجلس سکندری خورد.

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، جو بایدن درست قبل از سکندری خوردن، اظهارات کوتاهی را درباره نتیجه انتخابات مقدماتی در سانفرانسیسکو مطرح کرد اما بدون توجه به سوالات خبرنگاران حاضر به سمت پله هواپیما رفت.

نیویورک پست که مواضع نزدیکی به حزب جمهوری‌خواه دارد، در گزارش خود به جنجال‌های مطرح شده در آمریکا درباره وضعیت سلامت جسمی و ذهنی جو بایدن ۷۹ ساله اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: «رئیس‌جمهور، که مخالفانش اغلب او را به زوال ذهنی متهم می‌کنند، ماه گذشته به نظر می‌رسید حین گام برداشتن روی پله‌های ایر فورس وان (هواپیمای ویژه ریاست جمهوری آمریکا) تعادل خود را از دست داد. مارس ۲۰۲۱ هم بایدن چند بار پیاپی روی پله‌ها افتاده بود».

افتادن سه باره بایدن روی پله هواپیما (مارس 2021)

گاف‌های لفظی، اشتباهات لپی و تلفظ اشتباه لغات توسط بایدن از زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی جنجال ایجاد کرده است. در آمریکا، قانونگذاران جمهوری‌خواه بارها ادعا کرده‌اند کارکردهای ذهنی و روانی بایدن به دلیل سالخوردگی دچار افت شده است.

گاف‌های پی در پی جو بایدن موجب افزایش نگرانی‌ها در آمریکا درباره توان ذهنی و جسمی او شده به طوری‌که سال گذشته طبق نتایج یک نظرسنجی، نیمی از آمریکایی‌ها بابت ضعف ذهنی و جسمی بایدن  ابراز نگرانی کردند.