ایوانکا ترامپ ادعای پدرش را رد کرد

دختر دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جلسه مجلس نمایندگان درخصوص بررسی حادثه حمله به ساختمان کنگره گفت ادعای پدرش را درباره به سرقت رفتن آرای انتخابات ریاست جمهوری، قبول ندارد.

به گزارش گاردین، اولین جلسه استماع عمومی کمیته مجلس نمایندگان که حادثه حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره را بررسی می‌کند، امروز برگزار شد. ششم ژانویه سال گذشته میلادی، طرفداران دونالد ترامپ، بنا به ادعای او که آرا دزدیده شده و در انتخابات تقلب صورت گرفته است به ساختمان کنگره حمله کردند.

در این جلسه، «بیل بار» وزیر دادگستری وقت آمریکا شهادت داد که ادعای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات بی‌پایه و اساس است. پس از آن، ایوانکا ترامپ که از طریق ویدیویی در جلسه استماع حضور پیدا کرده بود، گفت: «این اظهارات بر دیدگاه من تأثیر گذاشت. من به دادستان کل احترام می‌گذارم؛ بنابراین حرف‌های او را می‌پذیرم.»

بیل بار در این جلسه توضیح داد که وزارت دادگستری هیچ «تقلب قابل توجهی» که ادعای ترامپ را اثبات کند پیدا نکرده است. او ادعای ترامپ را «چرند» خواند و گفت بار‌ها به رئیس‌جمهور وقت (ترامپ) توضیح داده است که هیچ شواهد مشخصی از تقلب ندیده است که بر نتیجه انتخابات تأثیر بگذارد.

ایوانکا ترامپ ادعای پدرش را رد کرد

گفتنی است در این رویداد، هواداران ترامپ با یورش به کنگره، دفتر نماینده سنا و تعدادی از آثار هنری ساختمان کنگره را غارت کردند و در نهایت به تجهیزات ضبط و پخش خبرگزاری آسوشیتدپرس در خارج ساختمان آسیب زدند. گفته می‌شود هزینه مرمت آسیب‌های وارده به ساختمان کنگره حداقل ۳۰ میلیون دلار بوده است.