اعتراف مشاور زلنسکی به تلفات هنگفت نظامی اوکراین

«الکسی آرستوویچ» دستیار ولودیمیر زلنسکی ، رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه اعلام کرد کی‌یف اعتراف کرده است که از آغاز عملیات روسیه در اواخر فوریه حدود ۱۰ هزار پرسنل خود را از دست داده است، در حالی که ادعا کرد تلفات مسکو به میزان قابل توجهی بیشتر است.

به گزارش آرتی، منابع روسی بر این باورند که کی‌یف به طور قابل توجهی پیامد‌های آن را دست‌کم می‌گیرد.

دستیار زلنسکی در مصاحبه‌ای با «مارک فیگین» فعال سیاسی در شبکه‌های اجتماعی فاش کرد که در آغاز درگیری، به طور متوسط ​​۱۰۰ نفر از نیروهای اوکراینی در روز جان خود را از دست می‌دادند.

آرستوویچ گفت اما در ۲۰-۳۰ روز اول در ارتش روسیه، هزار نفر در روز جان خود را از دست دادند این در حالی است که اکنون ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر می‌میرند، نه کمتر.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در اظهارات خود در جمع حامیان دموکرات بدون اشاره به مداخلات آمریکا در روابط میان روسیه و اوکراین و برافروختن درگیری کنونی در کی‌یف، مدعی شد اوکراین نسبت به اطلاعاتی که واشنگتن درباره احتمال حمله روسیه جمع‌آوری کرده بود، بی‌اعتنایی کرده است و زلنسکی نمی‌خواست هشدار‌های آمریکا را بشنود.

اعتراف مشاور زلنسکی به تلفات هنگفت نظامی اوکراین

این در حالی است که آمریکا پیش از آغاز حملات روسیه به اوکراین به کرات سعی در مداخله در روابط میان این دو کشور داشته و مسبب درگیری‌های کنونی تحریک‌ها و تحریم‌هایی است که واشنگتن در این راه اعمال کرده است.