جاستین ترودو دوباره به کرونا مبتلا شد

نخست وزیر کانادا که به تازگی از «اجلاس سران قاره آمریکا» در «کالیفرنیا» بازگشته است، دوشنبه شب  به وقت تهران از ابتلای مجدد خود به کرونا خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا گفت که آزمایش کووید-۱۹ او مثبت بوده است. وی هفته گذشته با «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در اجلاس سران قاره آمریکا در «کالیفرنیا » دیدار کرد.  

ترودو که اکنون درشهر «اتاوا» به سر می‌برد، در توییتی نوشت:«آزمایش کرونای من مثبت شد. دستورالعمل‌های بهداشتی  را دنبال م و خود را قرنطینه می‌کنم. حالم خوب است و دلیلش این است که واکسن‌هایم را زده‌ام.»

ترودو که ۵۰ سال دارد در ژانویه به همراه دو فرزند خود برای بار نخست به کرونا مبتلا شده بود. 

طی روزهای گذشته شمار فوت شدگان ناشی از  ویروس کرونا در کانادا با افزایش ۳۱۲ نفری در ۲ مواجه شده بود. شیوع کرونا در ایالت‌های «کبک» و «انتاریو»  بیشتر  از بقیه مناطق این کشور بوده است. 

سازمان جهانی بهداشت چندی قبل اعلام کرد تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا و مرگ بر اثر آن هنوز در دنیا غیر از قاره آمریکا رو به کاهش است. مطابق آمارهای سازمان جهانی بهداشت، شمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ تنها در دو منطقه جهان سیر صعودی داشت: قاره آمریکا و منطقه غرب اقیانوس آرام. فوتی‌ها در خاورمیانه افزایش ۳۰ درصدی داشت، اما در جاهای دیگر ثابت یا نزولی بودند.

جاستین ترودو دوباره به کرونا مبتلا شد

 آمریکا، یکی از کشورهایی بود که بیشترین تلفات بر اثر کرونا را داشت. روز بیست و دوم اردیبهشت‌ماه رسانه‌ها گزارش دادند شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به یک میلیون نفر رسید.

سازمان جهانی بهداشت گفت که همه واریانت‌های فرعی اومیکرون را به عنوان «واریانت‌های نگران‌کننده» می‌داند. این سازمان خاطرنشان کرده کشورهایی که موج افزایش واریانت فرعی BA.۲ را تجربه کرده‌اند ظاهراً کمتر از کشورهای دیگر درگیر سایر واریانت‌های فرعی شدند.

کرونای جدید یکی از هفت نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. چهار گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.