قیس الخزعلی درمورد کشمکش‌های داخلی هشدار داد

قیس الخزعلی ، دبیرکل عصائب اهل الحق گفت: کسانی هستند که طرح چین در عراق را از طریق تظاهرات به تعطیلی کشاندند همانطور که طرف‌هایی طی روزهای اعتراضات برای تعطیلی شرکت سیمنز آلمان تلاش کردند.

وی گفت: ما از خواسته‌های شهروندان برای فراهم کردن خدمات اصلی حمایت می‌کنیم اما حل مشکلات کشور از طریق تعطیلی ادارات و بستن خیابان‌ها ممکن نیست. ما بعد از استعفای نمایندگان فراکسیون صدر با واقعیت جدیدی روبرو شده‌ایم.

الخزعلی گفت: ما امیدواریم هرچه سریع‌تر دولتی جدید تشکیل شده و نخست وزیری انتخاب شود که مشکلات اقتصادی کشور را حل کند و بقیه مشکلات داخلی مثل خشکسالی و بخش کشاورزی را نیز حل کند.

وی گفت: طرف‌هایی پشت پرده هستند که برای گسترش آشوب و حمایت از کشمکش‌های داخلی تلاش می‌کنند.

الخزعلی گفت: دوره گذشته شاهد مداخله آشکار بین المللی و تسویه حساب‌هایی برای چیره شدن یک طرف بر طرف دیگر بودیم.

پیش از این هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق از مرجعیت دینی خواست برای نجات روند سیاسی در عراق وارد عمل شود. وی تأکید کرد که کشور در مرحله دشواری است.

یکشنبه مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از نمایندگان فراکسیونش در پارلمان خواست استعفا بدهند. محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق استعفای آن‌ها را پذیرفت.

قیس الخزعلی درمورد کشمکش‌های داخلی هشدار داد

از سوی دیگر قرار است مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکراتیک اقلیم کردستان عراق، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان و خمیس الخنجر، رئیس ائتلاف حاکمیت نشست مهمی را برای اتخاذ یک تصمیم واحد بعد از کناره گیری فراکسیون صدر برگزار کنند.