از دزدی دریایی دشمن صهیونیستی جلوگیری می‌کنیم

فراکسیون «الوفاء للمقاومة» (وفاداری به مقاومت) امروز پنجشنبه نسبت به برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر، ابراز خرسندی کرد.

شبکه خبری المنار به نقل از این فراکسیون گزارش داد، همه گروهها باید برای انجام وظایف خود در حوزه قانونگذاری و نظارت، همکاری مثبت داشته باشند تا لبنان از بحران نجات پیدا کند.

این فراکسیون که وابسته به جنبش حزب الله است، تصریح کرد، چالشهای سیاسی که لبنان در حال حاضر با آن روبروست، نیازمند موضعگیری ملی، جامع و حاکمیتی است که پیام محکمی به دشمن صهیونیستی باشد و از دزدی دریایی و تجاوز به مرزهای دریایی و منابع ملی لبنان، جلوگیری کند.

 از دزدی دریایی دشمن صهیونیستی جلوگیری می‌کنیم

وفاداری به مقاومت، مستقر کردن سکوی شناور توسط دشمن صهیونیستی را که با هدف استخراج گاز از منطقه مورد مناقشه «کاریش» صورت گرفته است، یک اقدم خصمانه دانست و آن را محکوم کرد.

این فراکسیون با بیان اینکه همه لبنانیها باید برای تحقق این هدف ملی، با هم متحد شوند، عنوان کرد، مردم لبنان نباید به دشمن اجازه دهند که به حاکمیت این کشور تجاوز کند.

ین روزها بحث میان رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر مرزهای دریایی بین دو طرف بالا گرفته است.لبنان می گوید که بر سر مناطق بین خط های موسوم به ۲۳ و ۲۹ دریایی در حال مذاکره با رژیم صهیونیستی است

صهیونیست‌ها به میدان قانا  با ثروت عظیم گازی آن که متعلق به لبنان است چشم دوخته‌اند و طبق اطلاعات موجود  دو سوم این میدان در بلوک شماره ۹ لبنان قرار داشته و یک سوم پایانی دقیقا زیر خط ۲۳ یعنی در منطقه مورد مناقشه است.

در همین چارچوب گفته می‌شود «آموس هوکستاین» میانجی آمریکایی در پرونده ترسیم مرزها به مقامات لبنانی پیشنهاد داده است که در ازای حفاری در خط ۲۳ از میدان قانا عقب نشینی کنند. او حتی پیشنهاد حفاری و بهره برداری مشترک لبنان و اسرائیل در منطقه مورد مناقشه را نیز مطرح کرد.

اقدام چند روز پیش  رژیم صهیونیستی در اعزام یک کشتی برای استخراج گاز از میدان گازی «کاریش» که در منطقه مورد مناقشه موسوم به خط ۲۹ بین سرزمین‌های اشغالی و لبنان واقع شده، نیز باعث واکنش جدی مقامات و سیاسیون بیروت شده است.

بر اساس مطالعات ارتش، خط ۲۹ و میدان کاریش یک میدان مشترک و مورد مناقشه است، اما برای مشترک شدن آن، دولت لبنان باید مختصاتی را در سازمان ملل تعیین کند، در حالی که از نظر رژیم صهیونیستی خط ۲۹ وجود ندارد و این منطقه خارج از محدوده آب‌های منطقه‌ای لبنان است و آمریکا هم تقسیم‌بندی این منطقه به دو بخش به عنوان راه‌حل رضایت‌بخش دو طرف را پیشنهاد می‌کند که گفته می‌شود، این پیشنهاد آمریکا هم در راستای کشاندن لبنان به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.