آمریکا در حال انتقال محرمانه سلاح به سوریه

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع محلی خود در حومه شهر الحسکه در سوریه نوشت: آمریکای اشغالگر ۳۰ کامیون حامل تسلیحات و تجهیزات نظامی را در قالب یک کاروان از گذرگاه زمینی غیرقانونی "الولید" در مرز مشترک سوریه با عراق وارد پایگاه های غیرقانونی خود در دو استان الحسکه و دیرالزور سوریه کرده است.

برپایه این گزارش، ارتش آمریکا پنجشنبه گذشته نیز یک کاروان نظامی بزرگ شامل ۷۶ کامیون را وارد پایگاه های غیرنظامی خود در سوریه کرده بود. این بزرگ ترین کاروان نظامی به شمار می رود که ارتش آمریکا از اقلیم کردستان عراق و از طریق گذرگاه مرزی غیرقانونی الولید وارد استان الحسکه سوریه کرده است.

اسپوتنیک افزود: با این کاروان جدید، شمار کامیون های آمریکایی که در طول چهار روز گذشته وارد سوریه شد، به ۱۳۶ دستگاه رسید.

از سوی دیگر، منابع آگاه در حومه الحسکه در گفت وگو با اسپوتنیک فاش کردند: شبه نظامیان موسوم به "نیروهای دموکرات سوریه" (قسد) که از حمایت ارتش آمریکا برخوردار هستند، تونلی را حفر کرده اند که بخش "سنجار" در  استان نینوای عراق را به مناطق تحت سیطره خود در استان الحسکه سوریه متصل می کند.

منابع مزبور افزودند: قسد از راه این تونل به طول تقریبا ۱۲ کیلومتر، عناصر جنگجو و تسلیحات و تجهیزات نظامی را از عراق به سوریه انتقال می دهد.

این منابع فاش کردند: درپی قصد ترکیه برای اجرای عملیاتی نظامی به منظور سیطره بر شهرهای منبج و تل رفعت در سوریه، قسد اخیرا از راه این تونل تعداد زیادی از جنگجویان خود را اعزام کرده است. 

این درحالی است که مقاومت شهروندان سوری در مناطق تحت تردد و اشغال کاروان های اشغالگران آمریکایی همچنان ادامه دارد و در آخرین مورد، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که اهالی روستای «تل اسود» در حومه شهر الحسکه جلوی عبور یک کاروان خودروهای زرهی نیروهای اشغالگر آمریکایی را گرفته و آن‌ها را وادار به عقب‌ نشینی کردند.

آمریکا در حال انتقال محرمانه سلاح به سوریه

همچنین اهالی روستای “حامو” سوریه همراه با نیروهای مستقر در یک مرکز ایست و بازرسی ارتش سوریه مانع عبور کاروان خودروهای نظامی اشغالگران آمریکایی شده و آن‌ها را وادار به عقب‌ نشینی کردند.

طی ماه های گذشته بارها روستاییان سوری با بستن راه و ایجاد زنجیره های انسانی و کمترین امکانات از جمله با ادوات کشاروزی از عبور کاروان های نظامی و لجستیکی آمریکایی ها جلوگیری کرده‌اند.