برای کنترل تورم، مردم آمریکا را تهیدست می‌کنند

در ماه های اخیر عواملی چند همچون جنگ روسیه و اوکراین قیمت ها را در آمریکا افزایش داده و به یکی از دغدغه های اصلی رای دهندگان آمریکایی تبدیل شده است. در شرایطی که نرخ تورم در ماه مه به ۸.۶ درصد رسید، مصرف کنندگان شاهد افزایش بهای بسیاری از محصولات و خدمات از جمله مواد غذایی و بنزین هستند که ۵ دلار در هر گالن (لیتری یک دلار و ۲۵ سنت) به فروش می رسد.

بانک مرکزی آمریکا چند روز پیش و برای کنترل نرخ بالای تورم تصمیم گرفت تا نرخ بهره را به بیشترین مقدار در ۲۸ سال اخیر افزایش دهد. گفته می شود که اقدام بانک مرکزی آمریکا برای منصرف ساختن مردم از خرید به خصوص خرید های کلانی همچون خانه و کاهش تقاضا و در نتیجه کاهش قیمت ها انجام شده است.

فوربز در این گفت و گو هشدار داد که افزایش نرخ بهره آسیب شدیدی به مصرف کنندگان خواهد زد و افزود که به جای آنکه با نرخ بالای بهره اقتصاد آمریکا "مجازات شود"، بانک مرکزی باید تلاش خود را صرف تثبیت ارزش دلار کند.

وی پیش بینی کرد ماه های آتی که نرخ بهره وام مسکن تغییر یافته و هزینه گرمایش در زمستان افزایش یابد، افزایش نرخ بهره تاثیر سوء خود بر مصرف کنندگان را نشان خواهد داد.

برای کنترل تورم، مردم آمریکا را تهیدست می‌کنند

طبق پیش بینی نزدیک به ۷۰ درصد از اقتصاددانان، آمریکا در سال آینده میلادی دچار رکود خواهد شد.