دیدار ولی‌عهد سعودی با رئیس جمهور مصر

« محمد بن سلمان » ولی‌عهد عربستان سعودی امروز سه‌شنبه در کاخ الاتحادیه با « عبدالفتاح السیسی » رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

السیسی در این دیدار بر پایبندی قاهره به موضع ثابت خود در خصوص امنیت خلیج فارس تأکید کرد و آن را جزئی از امنیت ملی مصر برشمرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، السیسی همچنین بر مخالفت با هر گونه اقداماتی در جهت آنچه بر هم زدن ثبات منطقه خلیج فارس خوانده شده تأکید کرد.

دیدار ولی‌عهد سعودی با رئیس جمهور مصر

رئیس جمهور مصر همچنین بر علاقه‌مندی بر تداوم رایزنی و هماهنگی با بن سلمان در خصوص مسائل دارای اهتمام مشترک و همکاری دوجانبه و روابط تاریخی و راهبردی بین مصر و عربستان تأکید کرد.

بن سلمان نیز گفت که سفرش به قاهره در راستای تقویت روابط متمایز بین دو کشور برادر، استمرار رایزنی و هماهنگی بین قاهره و ریاض درباره مسائل منطقه‌ای و تأکیدی بر پایبندی دو کشور به تقویت ائتلاف راهبردی دوجانبه و تقویت وحدت عربی و اسلامی برای مقابله با چالش‌های مختلف است.

الیوم السابع همچنین گزارش داد که ولی‌عهد عربستان سعودی در این دیدار بر اهمیت تداوم هماهنگی و تبادل دیدگاه بین دو کشور برای مقابله با چالش‌ها و بحران‌های پیش‌روی امت عربی و نیز مقابله با دخالت‌هایی که در امور داخلی کشورهای عربی وجود دارد و امنیت منطقه و ملت‌های آن را هدف قرار داده است، تأکید کرد.

وی نقش محوری مصر به عنوان رکن اصلی امنیت و ثبات در منطقه را ستود.